nieuws

‘Zorgverzekeraars hebben tegenvallend socialmedia-bereik’

Branche

Zorgverzekeraars hebben een tegenvallend socialmedia-bereik, blijkt uit onderzoek van online marketingbureau Diversions. Met het onderzoek wil Diversions bekijken hoeveel zorgverzekeraars klanten aan zich weten te binden via social media.

‘Zorgverzekeraars hebben tegenvallend socialmedia-bereik’

Het marketingbureau bracht een social ratio in kaart door het aantal likes en volgers op Facebook en Twitter te delen door het aantal verzekerden. Daaruit bleek dat Anderzorg het beste presteert met een social ratio-score van 5,82%. Op de tweede en derde plek staan ONVZ (4,81%) en De Friesland (2,6%). “Gemiddeld noteren de zorgverzekeraars een social ratio van 1,43%. Dat is een matige score in vergelijking met andere branches. Jammer, omdat het bereik via eigen socialmedia-kanalen een waardevolle toevoeging kan vormen op commerciële communicatie”, zegt William Burghout van Diversions.

Het valt Burghout op dat enkele grote zorgverzekeraars Facebook lijken te negeren. “CZ heeft bijvoorbeeld alleen een pagina voor prijsvechter CZ Direct ingericht. En overheidsverzekeraar IZA heeft haar Facebookpagina voor het laatst aangepast in 2013. Daarmee wordt een communicatiekanaal dat voor velen vanzelfsprekend is, onbenut gelaten”, aldus Burghout.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.