nieuws

Zomerserie (11): zeven vragen aan Sven Kelder van Robidus

Branche

In de zomerluwte komt amweb met een serie interviews met mensen uit de verzekeringssector. Luchtig, maar toch prikkelend. We leggen ze tien vragen voor, waarvan ze er zeven moeten beantwoorden. De elfde in de serie is Sven Kelder van Robidus.

Zomerserie (11): zeven vragen aan Sven Kelder van Robidus

1.Wat doe jij in de zomer? Wordt er dan nog wel gewerkt?
“De zomer staat in het teken van de voorbereidingen voor de eindsprint naar jaareinde. Maar er is dan ook tijd om juist persoonlijk onderhoud te plegen. Tijdens deze periode besteden we tijd om de inzetbaarheid van het personeel te bespreken op lange en korte termijn. Zo kan iedereen na de zomer met frisse zin en nieuw elan een drukke tijd aan waar we al onze focus op moeten hebben.”

2.Wat is je boodschap aan Merel van Vroonhoven?
“Toezicht voorkomt nooit 100% excessen. Probeer daarom om toezicht in te regelen op de uitkomst van adviestrajecten en op de persoonlijke waarde van de adviseurs. Detailregels moeten wel een middel blijven en geen doel op zich zodat de essentie van het advies niet wordt vergeten.”

3.Wat is je boodschap aan Jeroen Dijsselbloem? 
“Ik zou hem feliciteren met zijn herbenoeming en complimenteren dat hij niet wegloopt voor moeilijke en ingewikkelde materie. Hij probeert juist om deze transparant te maken en op te lossen. Ondanks het feit dat de oplossingen nooit bij iedereen als overwinning wordt ervaren. We moeten trots zijn dat hij op basis van zijn vakmanschap toch een hele mooie post bekleedt.”

4.Als je het voor het zeggen had, wat zou je dan morgen meteen veranderen aan de verzekeringsbranche?
“Dat we als verzekeringsbranche nog meer transformeren naar dienstverlener. Niet alleen een branche die risico’s afdekt maar waar nodig ook het werk uit handen neemt van onze klanten.”

5.Welk boek ga je lezen?
“Business model Generation, een boek van een oud klasgenoot. De wereld veranderd zo snel om ons heen dat het belangrijk is om gestructureerd over het bedrijfsmodel van je bedrijf na te denken. Maar het kan zomaar ook een willekeurige thriller worden.”

6.Van welke industrie/welk bedrijf zou de verzekeringsbranche wat kunnen leren?
“Van een goed restaurant. Als intermediair heb je specialisatie, gastvrijheid, persoonlijke aandacht voor klanten nodig. Maar natuurlijk ook top ingrediënten van verzekeraars en service providers met goede dekking, IT en dienstverlening.”

7.Welke innovatie gaat de branche (binnen jouw werkgebied) echt veranderen?
“IT noemen is makkelijk. Dit helpt om de operatie te versimpelen. Tegelijkertijd neemt juist de complexiteit van wet- en regelgeving toe en daarmee de behoefte aan advies. De winnende formule is de combinatie van meer klantgericht werken met inzet van hulpmiddelen als IT en specialisten.”

Eerder zomergasten staan hier.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.