nieuws

Tevreden.nl en Advieskeuze.nl gaan samenwerken

Branche

Tevreden.nl en Advieskeuze.nl gaan hun krachten bundelen en gaan de financieel adviessector voorzien van duidelijke klanttevredenheidsonderzoeken. Advieskeuze.nl toont al twee jaar reviews van advieskantoren. Het onderzoeksbureau Tevreden.nl brengt op Advies.tevreden.nl sinds november 2014 klanttevredenheid in kaart voor verzekerings-, hypotheek- en pensioenadviseurs. De twee partijen gaan nu zowel de klant als het advieskantoor voorzien van informatie.

Tevreden.nl en Advieskeuze.nl gaan samenwerken

Advieskantoren die hun klanttevredenheid hebben laten onderzoeken door Tevreden.nl en kiezen voor volledige transparantie kunnen binnenkort de klantervaringen zichtbaar maken op Advieskeuze.nl en de websites van aangesloten partners. Andersom kan Tevreden.nl de reviews van Advieskeuze.nl weer gebruiken voor zijn onderzoek. “Door de krachten te bundelen met advies.tevreden.nl definiëren we samen de standaard voor klanttevredenheid binnen de financieel adviessector. Voor alle betrokken partijen ontstaat een betrouwbaar inzicht in de kwaliteit van dienstverlening en is vergelijking en benchmarking van advieskantoren goed mogelijk. Consumenten en zakelijke klanten die op zoek zijn naar een adviseur kunnen hierdoor een betere keuze maken”, zegt Christian Bouter, medeoprichter van Advieskeuze.nl.

Ook Wim Span, initiërend partner van Advies.tevreden.nl, benadrukt het voordeel van de samenwerking van de twee partijen. “Je krijgt heel betrouwbare informatie omdat een grote hoeveelheid reviews in het onderzoek meegenomen kan worden en we door het stellen van de juiste vragen veel specifiekere informatie kunnen bieden. Alles wordt bovendien transparanter voor de klant”, aldus Span. Klanten kijken volgens Span steeds vaker naar ervaringen van anderen. “Dat is heel normaal. Als je bijvoorbeeld moet kiezen tussen twee kroegen, zullen veel mensen naar de drukste kroeg gaan. Door doorlopend en professioneel klanttevredenheidsonderzoek kunnen financieel advieskantoren hun kwaliteit van dienstverlening flink verbeteren en groei realiseren. Bedrijven moeten echter niet bang zijn voor negatieve reacties want die horen er gewoon bij. Sterker nog als er af en toe geen negatieve reacties tussen staan, vertrouwen veel mensen het gewoon niet”, legt Span uit.

Met de samenwerking hopen de twee websites zich te onderscheiden van de andere reviewsites. Span denkt niet dat alle websites overeind zullen blijven: “De beste sites zullen overblijven.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.