nieuws

Durf te kiezen

Branche

Dat was een van de uitkomsten van de sessie die wij voor intermediairs en andere vakgenoten organiseerden rond het thema de waarde van advies. Hierbij stonden twee vragen centraal: ‘Hoe kun je als intermediair je adviesrol goed invullen?’ en ‘Hoe maak je als intermediair je toegevoegde waarde zichtbaar voor klanten?’ 

Durf te kiezen

Uit de gesprekken bleek dat keuzes maken en segmenteren intermediairs helpt om succesvol te zijn. Formuleer een visie en missie en communiceer dat naar je klanten. Wees duidelijk waar je voor staat, wat je belangrijk vindt en op wie je je richt. Een duidelijke visie en missie geeft richting aan al je activiteiten. En maakt het makkelijker om je toegevoegde waarde te benoemen. En waarom klanten uiteindelijk voor jou moeten kiezen.

‘Laat zien dat het leuk is om adviseur te zijn’

Daarnaast is er een omslag in mentaliteit nodig: van productgericht denken naar adviesgericht denken, ook bij de klant. Verdiep je in klanten, zorg voor beleving en een goede binding, laat weten en ervaren wat je voor ze doet. Zo neem je klanten ook mee in het proces. En heel belangrijk: laat zien dat het leuk is om adviseur te zijn.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.