nieuws

Aegon beste Europese verzekeraar op social media

Branche

Aegon is door adviesbureau ITDS verkozen tot Europa’s beste verzekeraar op social media. De van oorsprong Nederlandse verzekeraar kreeg de hoogste score, boven het Spaanse Mapfre en het Franse AXA.

Aegon beste Europese verzekeraar op social media

Aegon wordt geloofd om de consistente activiteiten op social media platforms. Binnen Nederland werd Aegon over 2014 ook al verkozen tot de beste verzekeraar op social media. Toen kreeg de verzekeraar de complimenten van ITDS omdat het de social media helemaal heeft verweven in de organisatie. Aegon is op alle vier gemeten kanalen (Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube) actief en post daarop regelmatig nieuwe content waar de consument actief bij wordt betrokken. Zij blijven zo op de hoogte van de ontwikkelingen bij Aegon en binnen de verzekeringsbranche. Ook de webcare van de verzekeraar is goed op orde.

Mapfre onderscheidt zich volgens ITDS door de hoeveelheid berichten die maandelijks gepost worden en AXA kreeg credits voor de grote fanbase. ITDS-directeur Arjen de Boer: “Uit het onderzoek blijkt dat de Europese verzekeringswereld over alle grenzen heen te maken heeft met nieuwe technologieën, nieuwe spelers en vooral met een veranderende consument. Die zorgen voor dreiging van buitenaf terwijl een professionele aanpak van Social Media door verzekeraars nog structureel ontbreekt. Om de klanten te kunnen behouden is de stap naar Social Business pure noodzaak.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.