nieuws

ABZ, FRISS en Graydon gaan samenwerken

Branche

ABZ, FRISS en Graydon zijn een partnership gestart. De partijen hopen door samen te werken beter en efficiënter in te spelen op de wet- en regelgeving in Nederland met betrekking tot het toetsen van de zakelijke relaties van verzekeraars tegen de relevante sanctielijsten.

ABZ, FRISS en Graydon gaan samenwerken

Financiële instellingen zijn wettelijk verplicht om te weten wie hun particuliere en zakelijke klanten zijn. Zo moeten bedrijven cliëntonderzoeken verrichten, gericht op het identificeren van de uiteindelijk belanghebbenden (UBO’s).

IT-dienstverlener ABZ en informatiespecialist Graydon hebben sinds vorig jaar reeds een partnership om verzekeraars te voorzien van UBO-data via het ABZ-platform. Door de samenwerking met FRISS, de marktleider op het gebied van fraudedetectie, kunnen de drie partijen nu hun expertise bundelen. “Deze samenwerking zorgt ervoor dat FRISS, ABZ en Graydon de verzekeringsmarkt een complete UBO en Compliance-toetsing bieden die optimaal is afgestemd op de eisen van DNB en waarbij de wensen van verzekeraars centraal staan” aldus Jeroen Morrenhof, CEO FRISS.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.