nieuws

Onderzoek: Adviseur al snel € 500 duurder dan vergelijkingssite

Branche

Het verschil tussen vergelijkingssites en een traditioneel adviseur kan al snel oplopen naar € 500. In extreme gevallen scheelde het zelfs € 2.000 per jaar. Dat blijkt uit onderzoek van de affiliatiesite Goedkoopsteautoverzekering.net. In het onderzoek werd alleen gekeken naar de prijzen van traditionele adviseurs, affiliatiesites en vergelijkingssites.

Onderzoek: Adviseur al snel € 500 duurder dan vergelijkingssite

De uitkomsten waren erg negatief voor de traditionele tussenpersonen. Affiliatiesites bleken 12,4% goedkoper dan traditionele tussenpersonen en vergelijkingssites met afsluitmogelijkheid bleken zelfs 18,89% goedkoper. Voor het onderzoek werden 30 fictieve personen gecreëerd van wie persoons- en bijbehorende autokenmerken opgesteld zijn. Deze kenmerken werden ingevoerd op in totaal zeven verschillende vergelijkingssites en vervolgens zijn de hoogtes van de goedkoopst aangeboden premies met bijbehorende eigen risico’s genoteerd en geanalyseerd.

Het eerste onderzochte geval was een in Rotterdam woonachtige persoon van 20 jaar, met nul schadevrije jaren die in een Volkswagen Golf 5.000 kilometer per jaar rijdt. Wanneer diegene bij een van de twee onderzochte affiliatiesites of een van de twee onderzochte vergelijkingssites met afsluitmogelijkheid verzekeraars ging vergelijken, was de goedkoopste optie in elk van de gevallen € 80,89. Bij de traditionele tussenpersoon was dit gemiddeld € 122,19. Volgens de onderzoekers wordt dit verschil veroorzaakt doordat de traditionele tussenpersonen klanten niet het directe kanaal van de verzekeraar tonen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.