nieuws

NN en Centraal Beheer winnen Project Sherlock

Branche

Nationale-Nederlanden en Centraal Beheer zijn gedeeld eerste geworden bij de verkiezing van Project Sherlock, het innovatieproject van het Verbond van Verzekeraars. Arag eindigde op de derde plek. De winnaars werden woensdagavond gekozen en in het zonnetje gezet.

NN en Centraal Beheer winnen Project Sherlock

De jury, bestaande uit Richard Weurding (algemeen directeur Verbond), Marieke van Zuien (directeur Intermediaire Distributie BNP Paribas Cardif)  en Stephan Fellinger en Joost Schrage (De Zaak van Vertrouwen) had de keuze uit in totaal acht inzendingen. Het lage aantal inzendingen zorgde voor kritiek van am-columnist Jan Driessen en noopte het Verbond tot het rekken van de inschrijftermijn.

Uiteindelijk kwamen NN en Centraal Beheer als beste uit de bus. NN, dat op de site van Project Sherlock het meeste ‘likes’ scoorde, gooide hoge ogen met het care-netwerk. Dat werd opgezet om klanten te helpen door gebruik te maken van het netwerk van klanten en medewerkers van NN. Zo vroeg de verzekeraar vorig jaar aandacht voor drie zakelijke klanten die veel omzet misliepen door de extra beveiliging rondom de nucleaire top in Den Haag, die hun zaken moeilijk bereikbaar maakten. Duizend particuliere klanten kregen een brief van NN met de oproep om de zaken te bezoeken. Met vouchers kregen zij een museumbezoek, koffie met appeltaart of een broodje vis op kosten van NN.

Spullenleenverzekering
Centraal Beheer eindigde op de gedeeld eerste plaats voor de samenwerking met spullenleenplatform Peerby. Samen ontwikkelden zij de ‘spullenleenverzekering’, een leenverzekering voor spullen die via Peerby worden uitgeleend. Uit een peiling onder leden van Peerby bleek dat er behoefte was aan een verzekering en daar sprong Centraal Beheer op in. Met de Peerby-garantie hoopt Centraal Beheer in te willen spelen op de toekomst van het verzekeren van de deeleconomie.

De derde plaats achter NN en Centraal Beheer was voor Arag. De rechtsbijstandverzekeraar startte een intern project waarbij elke afdeling een stoel uitgereikt kreeg. Die stoel kreeg bij elke vergadering een plaats aan de tafel en representeerde de klant. Het doel daarvan was dat na elke vergadering als afsluitend punt de vraag werd gesteld wat de klant aan de vergadering heeft gehad. Mocht er geen toegevoegde waarde zijn, moest de vergadergroep daarover in gesprek gaan: besluiten zonder toegevoegde waarde voor de klant worden niet doorgevoerd en er moest een nieuw besluit genomen worden dat wel toegevoegde waarde voor de klant had.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.