nieuws

‘Doen waar je goed in bent’

Branche

SUCSEZ wil het klantvriendelijkste kantoor van Nederland zijn. Welke rol speelt vakmanschap bij deze ambitie?

‘Doen waar je goed in bent’

Maurice Massaar is mede-eigenaar van SUCSEZ, een onafhankelijke intermediair voor zakelijke en particuliere verzekeringen. Het bedrijf met een vestiging in Reeuwijk en Arnhem, is specialist in zorg- en inkomensverzekeringen. SUCSEZ is succesvol, maar: “het kan altijd beter”, vindt Maurice. “Bij alles wat we doen vragen we ons af hoe het nóg beter en klantvriendelijker kan.”

Succesformule

“Mijn vader Gerard Massaar richtte in 2000, samen met Nils Karssens, SEZ op”, zegt Maurice. “Met SEZ lag de focus lag op employee benefits en zorgverzekeringen. Later is de dienstverlening uitgebreid met inkomensverzekeringen.” De aanpak van SEZ zorgde ervoor dat het bedrijf zich elk jaar ontwikkelde en verder doorgroeide. Het geheim van dit succes ligt in de durf om te innoveren. Maurice: “Het vermogen om je aan te passen aan marktontwikkelingen is een belangrijk onderdeel van het succes van SEZ toen en SUCSEZ nu.”

‘Automatisering betekent niet dat je achterover kunt gaan zitten’

De komst van de basisverzekering is een voorbeeld van hoe SUCSEZ anticipeert. Maurice: “We zijn toen begonnen met het ontwikkelen van vergelijkingssoftware voor zorgverzekeringen. Automatisering betekent niet dat je achterover kunt gaan zitten. Op het moment dat een klant gebruikmaakt van de software, moeten wij altijd bereikbaar zijn via de telefoon, e-mail of chat. Zo proberen wij de belofte van het klantvriendelijkste kantoor van Nederland waar te maken.”

Oprichting UPIVA

“De ontwikkeling en verkoop van software hebben we drie jaar geleden ondergebracht bij UPIVA”, zegt Maurice. “UPIVA functioneert als volmachtkantoor en serviceprovider voor verzekeraars en tussenpersonen. De keuze voor twee kantoren is bewust gemaakt. Omdat beide bedrijven erop gericht zijn om klanten optimaal te bedienen met specifieke dienstverlening.”

 Kennis van zaken

“Kennis van zaken is een voorwaarde voor goed advies”, vindt Maurice. “Je moet weten waar je over praat wil je een goed advies kunnen geven. Dat kan volgens mij alleen als je je specialiseert. Wij kiezen er bewust voor om alléén te doen waar we goed in zijn.”

‘Vakmanschap is voor mij de durf om in te spelen op de ontwikkelingen in de markt’

“Goed luisteren naar klanten is belangrijk om onze belofte waar te maken. Veel zakelijke klanten wilden graag alle verzekeringen bij ons onderbrengen, maar dat kon niet omdat wij geen schade deden. Dat doen we nu wel. We hebben weloverwogen gekozen voor een samenwerking met Voogd & Voogd die heel ver zijn op het gebied van schade.”

Durf tonen

“Vakmanschap is voor mij de durf om in te spelen op de ontwikkelingen in de markt. Waar liggen de kansen? Je moet het initiatief durven nemen en het opnieuw proberen als een idee niet werkt. Dat is de manier waarop we bij SUCSEZ ervoor zorgen dat we onze klanten nu en in de toekomst als beste kunnen helpen.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.