nieuws

Winterserie (2): terugblikken en vooruitzien met Marieke van Zuien

Branche

De jaarwisseling vraagt om reflectie en nieuwe plannen. Met welk gevoel zit de verzekeringsprofessional bij de kerstboom en aan de oliebollen? Amweb maakte een rondje langs de velden. De tweede in de serie is Marieke van Zuien, Chief Commercial Officer van BNP Paribas Cardif.

Winterserie (2): terugblikken en vooruitzien met Marieke van Zuien

Waar kijk je met voldoening op terug?
“We hebben bij BNP Paribas Cardif een spectaculair jaar achter de rug als het gaat om het duiden en onderstrepen van onze kernactiviteiten in Nederland. Het provisieverbod heeft zich duidelijk afgetekend in onze niche en dat heeft geleid tot belangrijke afwegingen en beslissingen. De overtuiging ten aanzien van de toekomst van ons specialisme en de manier waarop we dat als team invulling geven op dit moment zie ik als hoogtepunt van 2015.”

Wat wil je volgend jaar echt nooit meer horen?
“Ik vind het tijd dat we collectief respect en acceptatie tonen voor de keuzes die partijen maken. Of dit nu intermediairs, aanbieders of andere schakels in de keten betreft. Het is een feit dat de combinatie van een systeem in transitie met een markt die weer floreert zorgt voor keuzemogelijkheden. En dat is goed, voor de markt en vooral voor de consument. Het veroordelen van keuzes past dan ook niet meer bij deze tijd en ik hoop dat niet meer te ervaren in het komende jaar.”

Wie krijgt er jouw ‘beste wensen’ en waarom?
“Mijn beste wensen gaan naar alle partners in de keten die bewust keuzes gemaakt hebben; voor hun business, hun doelgroep, hun samenwerkingsverbanden en misschien ook wel hun persoonlijke drijfveren en balans. Het werkt nu eenmaal het prettigst samen als je in alle eerlijkheid weet wat je wel én niet van elkaar verwacht. Dat gaat zich in 2016 uitbetalen, dat weet ik zeker.”

Welke drie speerpunten staan er op jouw agenda voor 2016?
“In 2016 gaan wij als specialist nog nadrukkelijker inzetten op de toekomst van onze niche. Dat betekent 1) focus, 2) innovatie binnen die niche en 3) slim samenwerken in de keten om de klant goed en efficiënt te bedienen. De manier waarop en de overtuiging waarmee we dit aan het voorbereiden zijn maakt dat ik niet kan wachten tot het 2016 is!”

Welke gebeurtenis van 2015 wil je het liefst vergeten?
‘De aanslagen in Parijs hebben heel veel indruk op me gemaakt. Natuurlijk vanwege het afschuwelijke karakter van het evenement op zich, maar het feit dat mijn directe collega’s in Parijs allemaal betrokkenen kennen maakt het nog een stuk impactvoller en dichterbij dan ooit. Ik ben blij dat ik inmiddels weer naar Parijs mag reizen en op die manier wat steun kan betuigen. Vergeten wil ik het overigens niet, juist niet.”

Eerdere wintergasten staan hier.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.