nieuws

Meeùs gaat op termijn vier kantoren sluiten

Branche

Meeùs gaat vanaf begin volgend jaar een aantal regionale vestigingen sluiten. De activiteiten in Apeldoorn, Hilversum, Amersfoort en Doetinchem wordt in de eerste helft van 2016 ‘afgebouwd’ en gecentraliseerd in Utrecht en Arnhem.

Meeùs gaat op termijn vier kantoren sluiten

Het is het gevolg van een nieuwe strategie die Meeùs gaat hanteren, de bedieningsconcepten gaan veranderen. Meeùs schrijft: “Het koopgedrag van klanten in de financiële branche verandert heel sterk. Laatste 2 jaar wordt gesproken over ‘omnichannel’, waarbij fysieke kantoren en digitalisering integreren in een totale strategie. Waarbij de klanten toegevoegde waarde verlangen en de manier van contact razendsnel verandert. Het klantgedrag kenmerkt zich door meer plaats-, tijd- en kanaalonafhankelijk te willen communiceren. Internet en social media hebben de wereld al drastisch veranderd. Er is steeds minder fysiek contact met de kantoren, zoals ook in de bankensector. Digitalisering neemt een steeds belangrijkere rol in. Om onze klanten blijvend goed te ondersteunen past Meeùs daarom haar bedieningsconcepten aan.”

Centreren
In plaats van het in stand houden van kantoren kiest Meeùs er daarom voor om de mankracht te centreren in de kantoren in Utrecht en Arnhem. Door de medewerkers van de buitendienst bij de klant zelf langs te laten gaan, in plaats van die klant op kantoor uit te nodigen, wil Meeùs, het op twee na grootste intermediair van Nederland, de lokale verbinding wel behouden. De organisatie wordt geschoeid op de naar eigen zeggen succesvolle leest van de afdeling Bouw & Infra, waar Meeùs al werkt met een landelijk opererend team en lokale adviseurs en risicobeoordelaars.

De plannen werden vandaag gepresenteerd aan de medewerkers van Meeùs. Het gaat om een strategiewijziging en niet een sanering, zegt een woordvoerder: “We sluiten kantoren, maar houden functies over. Dat lossen we op met de huidige medewerkers, als het kan. We hebben nog altijd mensen in de regio nodig, dus we blijven decentraal werken. Maar voor het fysieke contact gaan we naar de klant toe, dus waarom heb je dan nog een kantoor nodig?”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.