nieuws

Ditzo doneert ruim drie ton aan onderzoek hart- en vaatziekten bij vrouwen

Branche

Verzekeraar Ditzo heeft € 307.650 opgehaald voor onderzoek voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. Ditzo stelt met deze gift opnieuw een deel van haar marketingbudget beschikbaar om de zorg te verbeteren.

Ditzo doneert ruim drie ton aan onderzoek hart- en vaatziekten bij vrouwen

De afgelopen 7 weken heeft onder de naam De Hartstocht een blauwe pluchen hart met ingebouwde gps-tracker ruim 29.000 kilometer over de wereld afgelegd. Het hart liftte mee met diverse mensen. Zo ging het hart naar de VS en ging het ook langs bij The Voice of Holland. Per afgelegde kilometer doneert Ditzo € 10 aan onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Bovendien hebben selfies en filmpjes met het pluchen hart op social media extra geld opgeleverd. Collega-verzekeraar Menzis heeft naast de gift van Ditzo van € 307.650 nog een extra donatie gedaan van € 10.000.

Het geld wordt volledig geïnvesteerd in onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen dat gedaan wordt door het Hart- en Vaatcentrum van het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Onderzoekster Hester den Ruijter: “Wij zijn blij met deze geweldige opbrengst van De Hartstocht, die ons in staat stelt om door te gaan met het onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Dat onderzoek staat nog in de kinderschoenen, maar is broodnodig omdat hart- en vaatziekten zich anders ontwikkelen bij vrouwen dan bij mannen.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.