nieuws

‘Verzekeraars beheersen spel van social media nog niet’

Branche

De verzekeringsbranche moet op het gebied van social media en mobile nog een essentiële slag maken. Dat blijkt uit cijfers en analyses van de vijfde editie van de Social Media Insurance Monitor van ITDS.

‘Verzekeraars beheersen spel van social media nog niet’

In het onderzoek zijn 76 verzekeraars meegenomen. “De verzekeraars hebben sinds de start van Monitor weliswaar een forse inhaalslag gemaakt, maar tegelijkertijd blijkt dat verzekeraars het spel van social media – luisteren, meten, rapporteren en leren – nog niet beheersen”, zegt Karlijn Mutsaers, manager Social Media Practice van ITDS. “Er zijn wel initiatieven, maar nog steeds bij een beperkt groepje mensen. Vaak blijft het ook bij afvinken van checklists. Van metingen en data wordt onvoldoende gebruik gemaakt. Voor echt gebruik van Social is tot in de top van het bedrijf een nieuwe beleving nodig. Een ander DNA, evenals andere KPI’s en andere competenties”, aldus Mutsaerts.

Mobiel
Ook het inzetten van mobiel blijft achter en juist op mobiel zijn klanten te vinden. “Daar waar de klant kan worden benaderd, weten verzekeraars de weg niet te vinden. Mobile experience is ver te zoeken. Dus haken klanten af en worden nieuwe klanten gemist. Dat geldt zeker voor de zogeheten ‘millenials’, die 220 keer per dag mobiel zijn. Zij willen geen kunstjes, maar gemakkelijk en letterlijk 1 op 1 worden benaderd”, zegt Mutsaerts. “Kortom het is vijf voor twaalf.”

 

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.