nieuws

Bezoekers amweb: ‘Goed dat Ditzo de strijd met vergelijkers aangaat’

Branche

Een meerderheid van de bezoekers van amweb vindt het een goede zaak dat Ditzo de strijd aangaat met vergelijkingssites en niet meer dan € 50 wil betalen voor een aangebrachte post. De macht van de vergelijkers mag best aangevochten worden, vinden zij.

Bezoekers amweb: ‘Goed dat Ditzo de strijd met vergelijkers aangaat’

Van de 382 stemmers vond 52% het een goede zaak dat er iemand ingaat tegen de macht van de vergelijkers. Ditzo stopte dit voorjaar tijdelijk helemaal met het aanbieden van autoverzekeringen via vergelijkingssites, omdat het label van ASR er klaar mee was om een fikse vergoeding per gesloten verzekering te betalen aan de vergelijker. In plaats daarvan kregen klanten die direct sloten € 100 terug.

Twee weken geleden kwam Ditzo terug bij vergelijkingssites, maar wel onder de voorwaarde dat het maximaal € 50 zou betalen. Daar gingen de grotere partijen als Independer, Pricewise en Hoyhoy niet op in. Voor die beweegredenen heeft 30% van de stemmers wel begrip, zij vinden dat Ditzo voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. De overige 18% vindt het initiatief van de verzekeraar wel aardig, maar ook betrekkelijk kansloos aangezien de klant toch de route van de vergelijker blijft kiezen.

Grootbanken
De nieuwe peiling gaat over het nieuws dat de grootbanken steeds meer aandeel blijven verliezen op de hypotheekmarkt. Voor het eerst in de geschiedenis hadden Rabobank, ING Groep en ABN Amro het afgelopen kwartaal een marktaandeel van minder dan 50% in nieuwe hypotheken en oversluiters. Pensioenfondsen en verzekeraars nemen een steeds prominentere rol in. Adviseert u uw klanten ook om bij de nieuwe partijen te sluiten. Of blijft u vertrouwen houden in de traditionele partijen? Stem!

[poll26]

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.