nieuws

Aegon beste verzekeraar op social media in 2015

Branche

Aegon heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar de Gouden Award gewonnen als verzekeraar die zich het meest actief heeft ingezet op social media. De prijs werd donderdagavond uitgereikt tijdens de presentatie van de vijfde editie van de Social Media Insurance Monitor 2015, een initiatief van ITDS. Centraal Beheer en Nationale-Nederlanden werden tweede en derde.

Aegon beste verzekeraar op social media in 2015

Bij de metingen werden dit jaar 76 verzekeraars meegenomen. De drie winnaars zijn volgens ITDS heel actief op de verschillende social media-kanalen en hebben een ‘duidelijke contentstrategie, waarbij ze een continue focus hebben op nieuwe kanalen’.

Slim met data
Aegon eindigt net als vorig jaar op nummer 1. De verzekeraar is volgens ITDS slim met data, sterk in het aangaan van de dialoog via alle kanalen en actief met video. “Aegon wil op en met social media een directe relatie opbouwen met de klant en door middel van co-creatie samen ideeën uitwerken. Via alle kanalen zoekt de organisatie continu de dialoog met de klant en stelt ze relevante vragen over het productaanbod. Een terechte winnaar en een inspiratie voor de branche!”

Fanbase
Over Centraal Beheer zegt ITDS: “Heel actief op de verschillende kanalen, durft te experimenteren. Een grote fanbase door creatieve inhakers. Social media is bij Centraal Beheer een geïntegreerd onderdeel geworden van de online strategie. Aan de basis ligt een sterke contentstrategie, gebaseerd op de pijlers informeren, vertrouwen, ondersteunen en vermaken.” En over Nationale- Nederlanden. “Dankzij een duidelijke strategie en heldere KPI’s heeft Nationale-Nederlanden grote stappen gezet. De klant staat altijd centraal. Nationale-Nederlanden heeft een duidelijke strategie en daaraan gekoppelde KPI’s. Social media is zo meetbaar en inzichtelijk in alle systemen.”

Bank
Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit naar de inzet van social media door verzekeraars. Dit jaar reikte ITDS voor het eerst ook een award uit voor de meest Social Bank: dat werd ABN Amro. “ABN AMRO is een echte voorloper. Er wordt veel tijd en energie in social media geïnvesteerd, ontwikkelingen in de markt worden op de voet gevolgd. ABN Amro is zeer mobiel georiënteerd, met een app die zelfs op de Apple Watch beschikbaar is.”

Op de foto: Karlijn Mutsaerts (ITDS), Heijo ter Veldhuis (Aegon), Marjolein Poot (Aegon), Age Huitema (Aegon), Esther Lens (ITDS).

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.