nieuws

KKV: ‘Verzekeraars moeten informatie op website beter vindbaar maken’

Branche

Verzekeraars scoren een ruime voldoende voor de informatie op hun website, maar deze moet nog beter vindbaar worden gemaakt. Dat is een van de conclusies in het thema-onderzoek van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) naar de websites van alle 44 keurmerkhouders.

KKV: ‘Verzekeraars moeten informatie op website beter vindbaar maken’

De 44 verzekeraars scoren goed in dit onderzoek met een gemiddelde totaalscore van 76% op alle getoetste onderdelen. Bij sommige keurmerkhouders ontbrak echter relevante informatie op de plaats waar de bezoeker van de website het zou verwachten. “Een voorbeeld hiervan is de informatie over het beleggingsbeleid die weliswaar bij alle keurmerkhouders aanwezig is, maar vaak niet goed vindbaar is”, zegt Ron van Kesteren, directeur van KKV.

KKV signaleerde wel flinke verschillen tussen verzekeraars. “Er zijn 12 keurmerkhouders met een score van 100%. Drie keurmerkhouders zitten onder de minimale score van 75%. Zij moeten in de komende thema-onderzoeken beter scoren. Als dat niet lukt, dan krijgen zij een herbeoordeling”, aldus Van Kesteren. De keurmerkhouders moeten binnen drie maanden aangeven hoe ze de aanbevelingen gaan oppakken.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.