nieuws

Bezoekers amweb verdeeld over bemoeienis AFM met marketing

Branche

De bezoekers van amweb waren verdeeld over de peiling van de week met als centrale vraag: moet de AFM zich met marketing van financieel dienstverleners bezighouden? Een kleine meerderheid vindt dat de toezichthouder die ruimte moet hebben.

Bezoekers amweb verdeeld over bemoeienis AFM met marketing

De stelling ging in op het verhaal dat Victor Lamme deed bij het PensioenEvent van Zwitserleven. Hij zei dat de AFM geen verstand heeft van menselijk gedrag en zich daarom niet moet bemoeien met de marketing van financiële producten. Uiteindelijk blijkt 52% van de bezoekers van amweb het niet met Lamme eens te zijn, zij vinden dat de toezichthouder in de gaten moet houden of de zaken niet te rooskleurig worden voorgesteld. De rest van de stemmers vindt dat alle communicatieregels fatsoenlijke marketing onmogelijk maken.

De nieuwe peiling gaat over de vooruitgang die verzekeraars boeken op het gebied van klantbelang centraal. De AFM constateert dat verzekeraars vooruitgang boeken, maar dat het een ‘taai proces’ is om de volgende stap te zetten. Verzekeraars zouden meer eigen initiatief moeten tonen om een extra stap te zetten voor de klant. Heeft de AFM gelijk of werken verzekeraars al hard genoeg om de klant centraal te stellen? Stem!

[poll22]

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.