nieuws

Bezoekers amweb merken niks van vooruitgang verzekeraars

Branche

Een meerderheid van de bezoekers van amweb zegt helemaal niks te merken van de vooruitgang die verzekeraars geboekt zouden hebben als het gaat om klantbelang centraal stellen. De AFM constateerde dat verzekeraars dit steeds meer doen, al vroeg de toezichthouder nog om een ‘extra stap’.

Bezoekers amweb merken niks van vooruitgang verzekeraars

Dat die extra stap nodig is, daar zijn de meeste bezoekers van amweb het mee eens. Maar daarnaast zegt 58% van de 290 stemmers eigenlijk ook niks te merken van de vooruitgang die de verzekeraars de laatste jaren volgens de AFM geboekt hebben. Dat vindt 29% te ver gaan. Zij zeggen dat verzekeraars inderdaad al grote stappen hebben gezet. Dat er een extra stap valt te zetten, erkent deze groep, maar daar is wel meer tijd voor nodig. Een minderheid van 13% vindt dat de AFM te streng is. De slechte tijden zijn volgens hen voorbij: verzekeraars doen al genoeg aan klantbelang.

De nieuwe peiling gaat over het grote verhaal over nieuwe spelers in de verzekeringswereld dat in het nieuwe am:magazine staat. Daarin worden de potentiële disruptors van de verzekeringswereld besproken, met speciale aandacht voor Google en Amazon. Maar wat zou het volgens u betekenen als dit soort partijen op de markt komt? Stem!

[poll23]

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.