nieuws

‘Vakmanschap absolute voorwaarde in deze branche’


Branche

Als financieel adviseur kun je je onderscheiden door vakmanschap te tonen. Maar wat is vakmanschap nu eigenlijk? Dat kan per beroep verschillen. Daarom laten we een aantal vakmensen uit andere branches aan het woord. Louis Hamming is samen met oprichter Jan Vitters eigenaar van Vitters Shipyards in Zwartsluis, een werf waar zeer luxe zeiljachten worden gemaakt. 

‘Vakmanschap absolute voorwaarde in deze branche’


Misschien ziet u ze wel eens voorbij komen op tv of in een tijdschrift: luxe zeiljachten die elk voorstellingsvermogen te boven gaan. Het is dit soort ‘top yachts’ waar Vitters Shipyard in Zwartsluis patent op heeft. Met Vitters Shipyard opereert Louis Hamming in het absolute topsegment van de scheepsbouw.
“In Zwartsluis bouwen wij grote zeilschepen vanaf een lengte van ongeveer dertig meter”, aldus Hamming. “Daarvoor gebruiken we aluminium of koolstof. De schepen van “carbon fiber” zijn onze specialiteit. Vanwege de unieke eigenschappen van koolstof -stijf en licht- zijn wij in staat om heel snelle schepen te bouwen. Onze schepen zitten vol oplossingen die wij in eigen huis ontwikkelen. Ons vakmanschap is voor een deel ook gebaseerd op innovatie. We hebben daar zelfs een speciaal team voor aangesteld die zich continu bezighouden met innovatieve oplossingen. De lichtgewichtbouw van koolstof-schepen is daar een voorbeeld van. Maar we hebben ook een zeer geavanceerd besturingssysteem ontwikkeld voor lieren en talloze andere specifieke vernieuwingen. Voor ons is innovatie van levensbelang. Het is één van de manieren waarop wij ons onderscheiden in deze branche. En dat gaat al 25 jaar uitstekend.”

‘Onze schepen zitten vol innovaties die we zelf ontwikkeld hebben’

“Elk schip dat wij ontwerpen en bouwen is uniek. Uiteraard is het voor ons heel belangrijk om goed te luisteren naar de wensen van de klant. Van de tekentafel tot de engineering en de afwerking van de details: alles is op maat gemaakt. Vakmanschap is daarbij een absolute voorwaarde. Ook voor de projectleiding zijn we altijd op zoek naar vakmensen. Want een schip bouwen vraagt om specifieke kennis van zaken. Omdat we maatwerk van hoge kwaliteit leveren, vragen we ook het beste van onze toeleveranciers. Wat dat betreft zit het in Nederland (en Duitsland) van oudsher wel goed. Binnen een straal van twee uur rijden is vrijwel alle vakkennis aanwezig die wij nodig hebben om een goed schip te bouwen. Die goede infrastructuur zorgt voor korte lijnen en werkt heel prettig.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.