nieuws

NN reikt prijs gezondste bedrijfsidee uit aan kapster

Branche

Nationale-Nederlanden heeft een Haagse kapster € 10.000 gegeven voor het gezondste bedrijfsidee van 2014. Het is de tweede keer dat de verzekeraar de prijs uitreikt. NN wil met de wedstrijd een steentje bijdragen aan de duurzame inzetbaarheid van het personeel en dus aan gezonde en energieke organisaties.

NN reikt prijs gezondste bedrijfsidee uit aan kapster

Dit jaar ging de prijs naar een kapster uit Den Haag. Zij kwam op het idee om haar medewerkers te laten knippen bij de concurrent. De medewerkers moesten kiezen voor een totaal ander kapsel om zo goed te ervaren hoe het is voor een doorsnee klant om in de kappersstoel te zitten. Ook worden tips & tricks gedeeld en ervaren medewerkers beter wat een klant fijn vindt en wat niet.

De prijs wordt sinds vorig jaar uitgereikt en Nationale-Nederlanden hoopt op deze wijze een positieve invloed uit te oefenen op de werkvloer. Op de vraag of de verzekeraar in de toekomst het idee zelf ook gaat implementeren reageerde woordvoerder Bas Kuik enthousiast. “Dat zou een goed idee zijn! Ik weet niet of onze concurrenten er blij mee zullen zijn maar ik ga het intern zeker neerleggen.”

Reageer op dit artikel