nieuws

Verschillen tussen serviceproviders worden groter

Branche

De kwaliteitsverschillen tussen serviceproviders lijken groter te worden. Dat blijkt uit het onderzoek Koepelorganisaties 2014 dat bij Bureau D & O is verschenen. In totaal zijn 21 serviceproviders beoordeeld door 565 intermediairs.

Verschillen tussen serviceproviders worden groter

In het onderzoek wordt de dienstverlening per serviceprovider beoordeeld op meer dan 20 aspecten. Overall staat CFSN Kredietendesk (uitsluitend gericht op consumptief krediet) op nummer 1, gevolgd door Voogd & Voogd, VCN, VKG en Nedasco.

Opvallend
Volgens D & O is het opvallend dat bepaalde serviceproviders op bijna alle aspecten slechter zijn gaan presteren, terwijl andere serviceproviders het juist op alle aspecten beter zijn gaan doen. Directeur Jurjen Oosterbaan: “De serviceproviders die in vergelijking met soortgelijke collage organisaties overall een lage waardering hebben en die vervolgens over (vrijwel) alle aspecten ook nog eens een dalende waardering laten zien, lopen het risico van een verhoogde uitstroom van deelnemers.” Ter illustratie van deze verschillen: bij een van de organisaties geeft 81% van de deelnemers aan in de komende 2 jaar de samenwerking ‘zeker niet’ te beëindigen, 2% ‘zeker wel’ en 17% ‘weet niet’. Terwijl bij een andere organisatie deze percentages 31% ‘zeker niet’, 14% ‘zeker wel’ en 55% ‘weet niet’ is.”

Meerwaarde
Assurantiekantoren maken gemiddeld gebruik van 2,2 serviceproviders. Steeds meer kantoren zien volgens het onderzoek in dat het gebruik van een serviceprovider een positieve bijdrage levert aan het rendement van de organisatie. Oosterbaan: “De inschatting van de positieve bijdrage op het rendement verschilt per serviceprovider. Terwijl bij de ene organisatie 86% van de deelnemers aangeeft dat hun rendement zou dalen wanneer ze geen gebruik meer maken van de serviceprovider is dit bij een andere serviceprovider 47%. Beide percentages zijn aanzienlijk. Wij denken dat met name kleinere advieskantoren er verstandig aan doen om kritisch te onderzoeken of en zo ja met welke serviceprovider de eigen dienstverlening en het rendement het meest gebaat is.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.