nieuws

Consumentenbond: Adviseurs Meeùs zwijgen over band met Aegon

Branche

Door het gebruik van mysteryshoppers heeft de Consumentenbond achterhaald dat adviseurs van Meeùs bij het eerste gesprek niet melden dat verzekeraar Aegon de eigenaar van hun bedrijf is. In vijf van de acht gespreken die de mysteryshoppers voerden kregen zij, ondanks vragen naar onafhankelijkheid, daar niets over te horen.

Consumentenbond: Adviseurs Meeùs zwijgen over band met Aegon

“Een adviseur zei zelfs: ‘Het voordeel van Meeùs is natuurlijk dat wij niet gebonden zijn'”, schrijft de Consumentenbond. “In geen enkel geval wezen de adviseurs van Meeùs de mysteryshoppers voor het kennismakingsgesprek op het bestaan van het dienstverleningsdocument (DVD).”

Financiële instellingen zijn overigens niet verplicht om al voor het kennismakingsgesprek op het DVD te wijzen. Als het aan de Consumentenbond ligt, wordt dat in de toekomst wel zo. Directeur Bart Combée: “Consumenten hebben het recht om te weten wie er achter de adviseur zit met wie ze in zee willen gaan. Tijdens het eerste gesprek willen consumenten beoordelen of ze in zee gaan met de adviseur. Dan moeten ze zich dus kunnen voorbereiden op het gesprek en ook horen dat Aegon de eigenaar is van het bedrijf. Aegon verkoopt tenslotte zelf bank- en verzekeringsproducten.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.