nieuws

Meer interactie voor kwartje per klant

Branche

Voor een kwartje per klant per maand kunnen financieel adviseurs de interactie met hun klant opbouwen en vasthouden. Dat claimt de nieuwste Wegwijs-adviesoplossing die bestaat uit iMagazines, checklists en een nieuwsfeed. Voor het eerdere initiatief www.infomeert.nl bleek te weinig animo.

Meer interactie voor kwartje per klant

Volgens Wegwijs-directeur Olaf Geysendorpher is het zowel een informatie- als een marketingoplossing. “Omdat de adviseur zijn klant informeert over nieuws en ontwikkelingen, ontstaat er interactie. Die interactie levert (advies)vragen op. Je zet dus enerzijds je klant centraal door hem periodiek van essentieel nieuws, praktische tips en uitleg te voorzien. Vervolgens krijg je daar extra advieswerk voor terug.”

Huisstijl
De formule bestaat uit vijf componenten, opgezet in de huisstijl van de adviseur. Het gaat onder meer om iMagazines (interactief magazine dat acht keer per jaar een actueel consumententhema uitlicht), handleidingen en stappenplannen die de klant op diverse terreinen op weg helpen, en een nieuwssite met het belangrijkste consumentennieuws. Consumenten kunnen hier direct aangeven over welke onderwerpen ze meer informatie of advies willen. Het is een totaalpakket, adviseurs moeten alle onderdelen afnemen. Dat kost ze € 0,25 per klant per maand.

Animo laag
Vorig jaar startte Wegwijs samen met de Nationale Hypotheekbond de site www.informeert.nl. Daar konden adviseurs zich aanmelden voor periodieke informatiebrieven en actiemailings, die aan hun klanten werden gestuurd. Geysendorpher zegt dat de animo daarvoor te laag is gebleken. “Dat komt waarschijnlijk omdat het een postoplossing was. De porto maakte het toch te duur. In onze nieuwe oplossing speelt dat probleem niet.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.