nieuws

Verzekering maakt sterk merk nog sterker

Branche

Nu bedrijven hun merken sterker willen positioneren en willen differentiëren ten opzichte van hun concurrenten, bieden ze steeds vaker verzekeringspolissen aan als een manier om hun klanten aan zich te binden. Samenwerking met verzekeraars kan een win-winsituatie opleveren.

Verzekering maakt sterk merk nog sterker

De meeste bedrijven beschouwen verzekeren als een noodzakelijke kostenpost, hoe goed de polis ook is. Maar voor sommige zijn ze ook een manier om hun klanttevredenheid te verbeteren, hun merk te versterken en mogelijk meer klanten te winnen.

Samenwerkingsverbanden tussen verzekeraars en commerciële partners maken een significant deel van de verzekeringsmarkt uit. Alleen al de verzekering als extraatje bij een betaalkaart en lopende rekeningen bij banken en andere kaartverstrekkers uit tien grote niet-Europese landen, was volgens marktonderzoeker Finaccord in 2013 goed voor een omzet van rond de $ 14,8 miljard.

“Succesvolle samenwerkingsverbanden zijn een ‘win-winsituatie'”, zegt Natalia Neuvonen, senior key account manager voor Finland bij ACE. Niet alleen verdienen de partners aan iedere verkochte polis, maar is er ook aangetoond dat degenen die een verzekering bij hen kopen eerder geneigd zijn klant te blijven. Het product werd immers zorgvuldig geselecteerd om aan te sluiten op hun eigen wensen, wat aangeeft dat het bedrijf werkelijk begrijpt waar de klant nog meer behoefte aan heeft.

Trouwe klanten

Om een dergelijke regeling lonend te laten zijn, moet de commerciële partner beschikken over een uitgebreide database van klanten die er mee instemmen dat er contact met ze wordt opgenomen, en die affiniteit met het merk hebben. “Het werkt het beste met sterke merken die zeer bekend zijn en trouwe klanten hebben”, zegt Neuvonen.
Een sterk merk en klantenbinding is deels van belang door het type polissen dat er wordt verkocht, legt Tomasz Rynkiewiczt, A&H manager voor Polen bij ACE, uit. Dat zijn meestal ongevals- en ziektekostenpolissen, die bijvoorbeeld dekking bieden bij onvoorzien overlijden, gedeeltelijke invaliditeit, de kosten voor ziekenhuisopname of eerste hulp, en sommige levensverzekeringen.”Het zijn producten die werkelijk van belang zijn voor je leven, je financiële zekerheid en adequate bescherming voor je familie”, aldus Rynkiewiczt.

Lees meer over voorbeelden van partnerschappen tussen ACE en de grootste verstrekkers van credit cards in Europa in het volledige, Engelstalige artikel in ACE Progress magazine: http://progress.acegroup.com/articles/2014/01/29/building-customer-satisfaction/

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.