nieuws

Webcamadvies bij VKG en Nedasco

Branche

twee laptopOnline gesprekken voeren met klanten en prospects. Serviceproviders VKG en Nedasco introduceren vandaag beide een applicatie voor webcamadvies in samenwerking met het bureau Future of Finance.

“Zo kunnen adviseurs op een zeer efficiënte en persoonlijke manier hun klanten adviseren. Denk bijvoorbeeld aan beheergesprekken voor schadeverzekeringen of hersteladvies voor beleggingsverzekeringen”, aldus VKG. “Met de applicatie kunnen adviseurs online gesprekken voeren met klanten en prospects, ondersteund met beeld. Ook kunnen documenten en websites worden gepresenteerd. Voor de klant is de dienst zeer gebruikersvriendelijk; er is geen specifieke software nodig. De klant ontvangt een code waarmee hij of zij online kan inloggen. Na het invullen van deze code ziet de klant meteen de adviseur in beeld. Toegang tot het internet is het enige dat noodzakelijk is.”

Verdienmodel
Nedasco benadrukt vooral de kostenreductie die het adviseren op afstand met zich mee brengt. “Het verdienmodel van het intermediair staat onder druk. Door gewijzigde wet- en regelgeving, maar ook de toenemende distributie via internet, zijn zij gedwongen te snijden in de kosten”, aldus Marc Leemberg, manager Sales & Marketing. Met de nieuwe webcamapplicatie wil de serviceprovider het intermediair helpen kosten te reduceren. “De webcamapplicatie, geheel in huisstijl van het kantoor, stelt het intermediair in staat om op afstand gesprekken te voeren, documenten te delen en formulieren samen in te vullen.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.