nieuws

Legal & General laat performance onderzoek Adfiz links liggen

Branche

Blog_Arno-Dolders-kleinLegal & General gaat in maart een eigen, uitgebreider performance onderzoek uit laten voeren. De levensverzekeraar uit Hilversum laat daarmee het traditionele performance onderzoek van Adfiz links liggen. Dit onderzoek voldoet volgens Legal & General niet langer.

Het onderzoek onder het intermediair dat samenwerkt met Legal & General zal worden uitgevoerd door GfK en wordt gecombineerd met het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. Omdat het onderzoek alleen plaatsvindt onder het L & G intermediair vindt er geen benchmark plaats met andere aanbieders. Omdat L & G niet van haar intermediair wil vragen aan twee onderzoeken deel te nemen, zal de verzekeraar de adviseurs anders dan in voorgaande jaren niet oproepen deel te nemen aan het Adfiz-onderzoek, maar alleen vragen deel te nemen aan het eigen onderzoek.

De stap naar een eigen onderzoek is opvallend want bij de  11 performance onderzoeken die Adfiz en haar rechtsvoorgangers de afgelopen jaren hielden kwam L & G 10 maal als beste levensverzekeraar uit de bus. Om ook in de komende jaren te blijven behoren tot de aanbieders met de beste administratieve performance voor het intermediair heeft L & G volgens directeur Arno Dolders  behoefte aan meer en andere informatie dan het Adfiz-onderzoek oplevert.

“In de loop van de jaren is het belang van het onderzoek afgenomen

Het onderzoek zoals dat destijds door DAK, NBVA en NVA is ontwikkeld, heeft grote waarde gehad voor de sector, aldus Dolders. “In de loop van de jaren is het belang van het onderzoek afgenomen. Het aantal respondenten is beperkt. Daarnaast is de continuïteit van dit onderzoek onvoldoende. Wij hebben belang bij een permanente meting op reguliere basis om te kunnen zien hoe de verschillende kwaliteitsprojecten waaraan binnen L & G wordt gewerkt door het met ons samenwerkend intermediair worden ervaren. We vonden het dan ook vervelend dat Adfiz in 2013 heeft besloten het onderzoek geen doorgang te laten vinden.”

Daarnaast stelt Dolders meer behoefte te hebben aan uitgebreidere beoordelingen dan in het Adfiz-onderzoek. “Wat we gaan missen is de benchmark met onze concurrenten. Maar eigenlijk vinden wij dat ook niet het meest interessante deel van het onderzoek. Waar het ons vooral om gaat, is te zien waar het met ons samenwerkend intermediair ruimte ziet voor verdere verbeteringen.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.