nieuws

Rabobank brengt ‘duurzaamheid’ in klantgesprek

Branche

De Rabobank gaat het thema duurzaamheid tot vast onderdeel maken in gesprekken met zakelijke en particuliere klanten. Dat staat in de strategische nota ‘Samen Duurzaam Sterker’ waarin de Rabobank de ‘duurzaamheidslat’ opnieuw hoger zegt te leggen.

Rabobank brengt ‘duurzaamheid’ in klantgesprek

De Rabobank wil de eigen financiële dienstverlening, kennis en netwerken op het gebied van duurzaamheid verbinden met de ambities van klanten. “De bank initieert tal van concrete activiteiten, zoals een duurzame ‘klantfoto’ voor bedrijven, om de ambities waar te maken. Duurzaamheid wordt nog nadrukkelijker integraal onderdeel van de dienstverlening binnen en buiten Nederland.”

Nieuwe producten
Rabobank gaat nieuwe financiële oplossingen bedenken voor koplopers op het gebied van duurzame ontwikkeling. Ook krijgen duurzame koplopers voorrang bij financiering. Er komen nieuwe producten met een directe relatie tussen spaarders en beleggers en innovatieve duurzame bedrijven. Ook gaat de bank collectieve lokale initiatieven ondersteunen rond ZZP-ers, zorg, wonen en duurzame energie en worden nieuwe financiële diensten ontwikkeld gericht op kwetsbare particuliere klanten binnen en buiten Nederland. De particuliere klant kan verder nieuwe producten en diensten tegemoetzien die zich richten op zowel financieel rendement als op het genereren van positieve maatschappelijke impact.

Verbinden
Ook wil de bank klanten met elkaar verbinden. Klanten die hun woning willen verduurzamen worden verbonden met zakelijke klanten die dit kunnen uitvoeren en een aanbod van financiële producten/diensten moet dat mogelijk maken. Met de ‘klantfoto’ wil de bank met klanten in dialoog gaan en ze adviseren over de mate waarin hun bedrijf qua duurzaamheid voorop of juist achteraan loopt.

Klantgesprek
Bas Ruter, directeur Duurzaamheid bij de Rabobank: “Het gesprek met zakelijke klanten over hun ‘klantfoto’ voor duurzaamheid is straks een vast onderdeel van ons klantgesprek en de woningbezitter zullen we informeren over de mogelijkheden om de eigen woning te verduurzamen. Daarmee wordt duurzaamheid nog meer dan nu integraal onderdeel van onze dienstverlening. Daar zijn we op aanspreekbaar en daarover leggen we verantwoording af. Dit alles gericht op zichtbaar en tastbaar bijdragen aan een duurzamere samenleving.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.