nieuws

Ook Generali direct onder eigen naam: ‘Dit mag geen verrassing heten.’

Branche

Ook Generali heeft besloten om onder eigen naam direct te gaan. Dat mag geen verrassing heten, vindt Jaap Oudijk, directeur Klant en Markt bij de verzekeraar. “Dit is in lijn met wat de hele verzekeringsmarkt doet. De vraag is eerder: waarom nu pas?”

Ook Generali direct onder eigen naam: ‘Dit mag geen verrassing heten.’

Waarom nu pas?
“Dat heeft te maken met De Nederlanden van Nu, ons directe label. We hadden dus al een kanaal om onze directe activiteiten in onder te brengen. De wens om die kanalen te integreren speelde al langer. De klant is namelijk helemaal niet bezig met distributiekanalen, die wil gewoon goed bediend worden.”

En twee merken laden is duurder dan één, toch?
“Ook dat heeft ermee te maken, maar dat is niet de hoofdreden. Het gaat ons er om dat het voor de klant eenvoudiger wordt.”

Verdwijnt de naam De Nederlanden van Nu helemaal? Is dat niet zonde van de investeringen in de naamsbekendheid?
“De naam verdwijnt inderdaad. We hebben in onze marketingmethode voor dit kanaal nooit zwaar ingezet op radio en tv, dus we hebben niet enorm in die naam geïnvesteerd. Wel hebben we dankzij de Nederlanden van Nu heel veel ervaring opgedaan met internet.”

Is de naam Generali bekend onder consumenten?
“We hebben een beperkt marktaandeel en een beperkte naamsbekendheid. Maar dat is niet zo relevant, klanten zijn gewoon op zoek naar een goed aanbod.”

Hebben jullie overwogen om de naam Generali echt voor het intermediaire kanaal te behouden? Zoals ook De Goudse en Nh1816 doen?
“Het is niet aan ons om te bepalen wat de klant doet. Je moet niet denken dat je als verzekeraar de klant kunt bewegen om iets te doen. De klant bepaalt. En om die reden doen we ook niemand tekort, want de klant die via een adviseur zaken wil doen bedienen we ook. En van de klant die wordt aangebracht door een adviseur blijven we af. Daar verandert niets in.”

Hoeveel klanten had De Nederlanden van Nu eigenlijk?
“Daar zwijgen we over. Ik kan wel zeggen dat het label zich volgens plan heeft ontwikkeld. Alle klanten worden overgezet naar Generali.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.