nieuws

Twee derde consumenten vertrouwt verzekering

Branche

Het merendeel van de consumenten heeft er vertrouwen in dat de verzekering die zij aanschaffen voldoet aan de verwachtingen. Dat blijkt uit de Consumentenmonitor van het Centrum voor Verzekeringsstatistiek van het Verbond van Verzekeraars.

Twee derde consumenten vertrouwt verzekering

Het cijfer lijkt in te druisen tegen de algemene trend van het dalende vertrouwen in verzekeraars, maar volgens de Consumentenmonitor vertrouwt 69% erop dat de verzekering op orde is. De klanten zouden zich weinig zorgen maken en daardoor ook niet tot in detail hoeven te weten wat er in de polisvoorwaarden staat. Ruim de helft van de ondervraagden zegt zelfs matig of (zeer) slecht op de hoogte te zijn van alle ins en outs van de verzekering.

Duidelijkheid
De consumenten verwachten daarom dat de verzekeraar duidelijk is over wat wel of niet gedekt is op de polis. Ze willen hierover geïnformeerd worden in begrijpelijke taal. Als die informatie de zekerheid biedt over de dekking van de voor de hand liggende risico’s, zijn de klanten tevreden. Daarnaast wordt het gemoed van de klant bepaald door eigen ervaringen en die van vrienden of bekenden. Uitgebreide dekkingen dragen ook bij aan het gevoel van veiligheid, een hoge premie of de naamsbekendheid van de verzekeraar niet.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.