nieuws

Vader en zoon netwerken in het kwadraat

Branche

Adviescentrum EverCare in Eindhoven hanteert een zorgvuldig uitgestippelde strategie om succesvol te zijn in de zakelijke markt. Die werpt vruchten af. Het geheim: netwerken, netwerken en nog eens netwerken. Bij voorkeur in de regio.

Vader en zoon netwerken in het kwadraat

Karel en Bram Evers (vader en zoon) richten zich op het MKB in een straal van zo’n 20 kilometer rond Eindhoven. “In de MKB-markt heb je vaak complexe situaties die maatwerk vereisen”, vertelt Karel Evers. Die kun je volgens hem alleen leveren als je veel persoonlijk contact hebt met je klant. Dankzij het accent dat EverCare op haar lokale en regionale aanwezigheid legt, weet het advieskantoor nauwe banden op te bouwen met haar klanten.

Ondernemersverenigingen

Door veelvuldig te netwerken, breiden ze hun klantenkring steeds verder uit. Karel Evers: “We zijn zo’n 6 jaar geleden begonnen met het bewust uitbouwen van ons netwerk. Inmiddels besteden we beiden ongeveer 50% van onze tijd aan zulke netwerken. Het is een financiële investering, we zijn lid geworden van diverse ondernemersverenigingen en netwerkclubs hier in de regio en we zorgen ervoor dat we met elk medelid minstens 1 keer een afspraak hebben. En dat levert zeker wat op.”

‘Het inleven in de klant is de basis voor een waardevol advies’

Zoon Bram voegt toe: “Het gaat er ook om dat je het netwerk achter de leden leert kennen. Zo maken we ons op een persoonlijke manier de wereld eigen waarin een klant en zijn markt zich bewegen. Die kennis maakt je heel capabel om mee te denken. Zo kun je klanten voor lange tijd aan je binden. Het inleven in de klant is de basis voor een waardevol advies.”

Naamsbekendheid

Karel Evers: “Als je overal je gezicht laat zien, groeit bovendien je naamsbekendheid in de regio enorm. Daar streven we ook naar. Ons motto is niet voor niets ‘wij kennen de klant, de klant kent ons’. We trekken er doelbewust op uit. Het is een onderdeel van onze bedrijfsvoering, zo werken we aan de groei van onze onderneming, in kwaliteit en in kwantiteit.” Met dat laatste doelt hij op de samenwerking met enkele kantoren in de regio. “Dat zijn kantoren die naadloos aansluiten bij onze cultuur, zodat onze klanten zich altijd goed geholpen weten.”

Netwerkclub

Netwerken blijven ze beiden ook doen. Sterker nog, ze spelen met het plan een eigen netwerkclub op te richten waar alles draait om ondernemerschap. Karel: “Er is hier in de regio grote behoefte aan interactie tussen ondernemers over ondernemerschap. Waarom dan zelf geen gelegenheid creëren waar dat optimaal kan? We nemen daartoe graag het initiatief.”

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.