nieuws

ING start campagne Financieel Fit

Branche

ING start vandaag met de campagne Financieel Fit met als doel dat klanten goed inzicht hebben en krijgen in hun eigen financiële situatie. De campagne wordt ondersteund door het tv-programma ‘Hoeveel ben je waard?’ op SBS6.

ING start campagne Financieel Fit

ING behandelt vier thema’s die volgens de bank "essentieel zijn om een realistisch beeld te krijgen van de eigen financiële situatie: inkomsten en uitgaven, vermogen, pensioen en woonsituatie." Met Financiële Informatie Avonden op ING-kantoren, online seminars, persoonlijk advies en handige hulpmiddelen wil ING mensen zelf in staat te stellen de financiële situatie te verbeteren. Volgens Hans Hagenaars, directeur Particulieren bij ING, is Financieel Fit daarom meer dan een campagne. "We weten dat financiën voor consumenten complex zijn en mensen dit graag voor zich uitschuiven. Door het klein en behapbaar te maken, kunnen wij een rol spelen bij het optimaliseren van hun financiële situatie."
SBS6
Op woensdag 8 januari start ‘Hoeveel ben je waard?’ op SBS6. Aan het tv-programma is ook een online tool gekoppeld waarmee je zelf kunt berekenen hoeveel je waard bent (www.ing.nl/hbjw). Met de tool kun je de uitkomst vergelijken met hoe mensen in een soortgelijke situatie ervoor staan.
In ‘Hoeveel ben je waard?’ gaat presentator Viktor Brand acht weken lang in gesprek met willekeurige Nederlanders. Met hen berekent hij hun ‘waarde’: "Als je je huis en al je bezittingen verkoopt, je leningen aflost met je spaargeld, hoeveel ben je dan waard?"

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.