nieuws

Verzekeringen.com wil klant beter verzekeren door koppeling sociale media

Branche

Vergelijkingssite Verzekeringen.com wil door het koppelen van een Facebook- of Twitteraccount klanten wijzen op nieuwe verzekeringsmogelijkheden of een mogelijke noodzakelijke wijziging van de polis. De vergelijker wil inspringen op posts op de sociale media.

Verzekeringen.com wil klant beter verzekeren door koppeling sociale media

Verzekeringen.com heeft een algoritme dat gekoppeld kan worden aan een account op Facebook of Twitter. Op basis van de posts, kan de vergelijker een klant informeren over mogelijk interessante verzekeringen. Jelmer Dingemanse van Verzekeringen.com: “Zodra een klant op Twitter zijn plannen deelt voor een wereldreis, dan kunnen wij aanbieden om de reisverzekering met Europese dekking om te zetten naar een reisverzekering met werelddekking. Een ander voorbeeld kan zijn dat iemand zijn woonplaats update. Vanuit Verzekeringen.com kunnen we dan proactief vragen of we de polis ook mogen aanpassen met het nieuwe adres.”

Privacy
Voor hun privacy hoeven klanten die gebruik maken van de zogenaamde Social Check niet te vrezen. De vergelijkingssite zegt dat de gegevens niet langer dan 24 uur worden bewaard en nooit worden gedeeld met verzekeraars.

Reageer op dit artikel