nieuws

Innosurance: ‘Samen het vertrouwen terug winnen’

Branche

In een tweegesprek op am:innosurance debatteerden Cas Verhage van Nh1816 en Christian Bouter van Advieskeuze.nl over de vraag of er een gezamenlijk platform moest komen waarop klanten hun belevingen delen. De mannen werden het niet eens.

Innosurance: ‘Samen het vertrouwen terug winnen’

Bouter: “Waar ik naar op zoek ben is een groep mensen met lef en visie die samen het vertrouwen van de klant proberen terug te winnen. Ik wil transparant maken hoe de klant een adviesgesprek beleefd heeft. Mijn oproep is om een gezamenlijk platform te bouwen om het vertrouwen terug te winnen.”

Verhage
Cas Verhage, die zijn eigen initiatief Verzekerd met Advies voor tussenpersonen van Nh1816 opzette, zag minder brood in een gezamenlijk platform. “In feite gaat het erom dat je een goede ervaring wil delen. Als je het met zijn allen iets wil opzetten, raakt de snelheid eruit. Wij kunnen als iets kleiner bedrijf vlotter schakelen.” Bouter: “Maar dit kun je nooit alleen. Jullie initiatief is zo kleinschalig, als alle verzekeraars zoiets doen, is het onduidelijk voor de klanten.”

Het tweegesprek volgde op een ochtendsessie met lezingen van onder meer neuropsycholoog Margriet Sitskoorn en internetsocioloog Chris van ’t Hof. Ook presenteerde claimexpert CED het boek OK Glass!, over de trends en innovaties in de schadewereld.

Spelier en Frijters
In de middagsessie gingen ook Pascal Spelier (foto), consultant bij Capgemini, en René Frijters, oprichter van Knab, het gesprek aan. Spelier ziet een voorname innovatie in een cultuurverandering bij zowel banken als verzekeraars. Spelier: “De bank ontfermt zich niet over het klantbelang, dat zijn vaak holle frasen. De essentie zit in een culturele verandering, met vers bloed en jonge mensen kun je echt dingen veranderen.

Ook Frijters beaamde dat het van belang is om de klant echt te willen helpen. “Bij Knab proberen we ook vooruit te kijken. We zorgen ervoor dat de klant het ook goed heeft voor de toekomst en dat hij er niet over tien of twintig jaar achterkomt dat hij het verkeerd heeft gedaan.” Spelier benadrukte het belang van een band met de klant: “Je moet ervoor zorgen dat je de klant erkent en herkent en dat je, op wat manier dan ook, een relatie met een klant opbouwt.” Frijters: “Maar dat is lastig omdat het een low interest product is.”

Een interview met Christian Bouter en Cas Verhage is te lezen in de am:special ICT/Innovatie, die vrijdag verschijnt.

Reageer op dit artikel