nieuws

Verzekeringsklachten wil eindelijk reactie van Kifid

Branche

Verzekeringsklachten.nl heeft het Kifid voor de derde keer gevraagd te reageren op een brief die het consumentenplatform in november stuurde naar het klachteninstituut. Anton Rietveld van Verzekeringsklachten.nl zegt nog altijd op een reactie te wachten.

Verzekeringsklachten wil eindelijk reactie van Kifid

Het consumentenplatform vroeg Kifid in november om de consument de mogelijkheid te bieden dan wel de verplichting op te leggen om zich van deskundige bijstand te laten voorzien als hij een zaak aankaartte bij het klachteninstituut. “De kwestie raakt volgens de online helpdesk een maatschappelijk belang en is er de oorzaak van dat veel klachten bij het Kifid ongegrond zouden worden verklaard”, schrijft Verzekeringsklachten.nl nu.

Gelijkwaardig krachtenveld
Het Kifid heeft nog niet gereageerd op die wens. Rietveld: “Het is meer dan acht maanden geleden dat wij de zaak bij het Kifid hebben aangekaart en nog steeds hebben wij geen inhoudelijke reactie ontvangen, anders dan een voorstel om te komen praten. Dit voegt echter niets toe, want het Kifid kan gewoon de eigen dossiers erop naslaan om te kunnen zien dat er een enorme ongelijkheid bestaat tussen de verzekeraar en de consument. Het Kifid noemt zich graag laagdrempelig, maar is de klant eenmaal de drempel over, dan krijgt hij ervaren juristen van de verzekeraar (of bank) tegenover zich. Dat is schijnlaagdrempeligheid.  Wat wij willen is dat het Kifid een gelijkwaardig krachtenveld creëert tussen verzekeraar en verzekerde.”

Reageer op dit artikel