nieuws

Slechts 7% Nederlanders kent Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Branche

Op dit moment is slechts 7% van de Nederlanders bekend met het Keurmerk Klantgericht verzekeren. Toch vindt Ron van Kesteren, directeur van de Stichting toetsing verzekeraars (Svt), dat het goed met met het Keurmerk. “Het Keurmerk is nu op goed niveau, tijd om de volgende stappen te zetten.”

Slechts 7% Nederlanders kent Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Het werken aan de naamsbekendheid is een van die volgende stappen waar Van Kesteren mee aan de slag gaat. “We werken hieraan, bijvoorbeeld met free publicity en internetreclame. Dat merken we in de bezoekersaantallen van onze site, maar het moet beter.” De keurmerkhouders zouden hier een steentje aan bij kunnen dragen. Van Kesteren: “Als iedere keurmerkhouder een vakantiekaart zou sturen naar haar klanten, ontvangen alle Nederlanders post. Hun bereik is dus ontzettend groot.”

AFM
Daarnaast wil de Stv de banden met de AFM aanhalen. Het Keurmerk zou bijvoorbeeld werk uit handen van de toezichthouder kunnen nemen. “Heeft een verzekeraar het Keurmerk, dan kan de AFM ervan op aan dat die verzekeraar de normen van het Keurmerk op orde heeft. En hoeft dat dus niet nogmaals te toetsen.”

Reageer op dit artikel