nieuws

Britse banken moeten klanten compenseren

Branche

De dertien grootste Britse banken betalen 1,3 mld pond (ruim € 1,5 mld) om klanten te compenseren die onterecht verzekeringen kregen aangesmeerd tegen identiteits- en creditcarddiefstal.

Britse banken moeten klanten compenseren

Ongeveer 7 miljoen klanten die de verzekeringen sinds 2005 kochten kunnen nu een terugbetaling vorderen van de premies die ze betaalden, inclusief 8% rente, aldus de Britse toezichthouder Financial Conduct Authority (FCA). De producten werden verkocht onder namen als HSBC Card Guard en Barclays Cardholder Protection.
De FCA specificeerde niet hoeveel de banken, waaronder Barclays, Lloyds Banking Group, HSBC en Royal Bank of Scotland, individueel moeten betalen. Het bedrag komt bovenop de 15,5 mld pond die Britse banken al opzij hadden gezet voor klanten die ten onrechte bepaalde verzekeringen hadden gekregen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.