nieuws

SMS-dienst voor intermediair via Meetingpoint

Branche

Meetingpoint heeft een automatische SMS-functionaliteit ontwikkeld voor adviseurs: ‘SMS uw klant’. Met deze dienst kan het intermediair klanten voortaan per sms informeren over contractaanvragen of mutaties. Alle benodigde informatie voor het SMS-bericht wordt automatisch uit de transactie gehaald en het bericht wordt ondertekend met de naam van het assurantiekantoor en het bijhorende telefoonnummer.

SMS-dienst voor intermediair via Meetingpoint

‘SMS uw klant’ is ontwikkeld in samenwerking met Spryng, een bedrijf dat mobiele telecomdiensten levert voor de zakelijke markt. “In de verzekeringsmarkt zien we ontwikkelingen op het gebied van SMS alleen nog bij direct writers”, aldus Spryng. Samen met Meetingpoint wordt de aankomende periode bekeken hoe de nieuwe functionaliteit voor het intermediair verder kan worden doorontwikkeld.
De SMS-functionaliteit wordt al in veel bedrijfstakken succesvol gebruikt en zou  de communicatie tussen aanbieder en klant optimaliseren. “Het grote voordeel van SMS is dat de kosten bijzonder laag zijn in vergelijking met traditionele media zoals het voeren van een telefoongesprek en opstellen van een e-mail”, aldus Meetingpoint. ” Uit onderzoek blijkt dat 98% van alle SMS-berichten direct wordt geopend en gelezen. Bij e-mail is de openingsratio 11%.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.