nieuws

Klanten winnen én behouden

Branche

Maar liefst 36% van de klanten heeft al langer dan 10 jaar een zakelijke relatie met hun adviseur. Om ervoor te zorgen dat klanten ook na het eerste contact bij u blijven, is het van belang bewust te zijn van de meerwaarde die u als adviseur biedt. Uw publiek is zelfs nog groter, omdat adviezen vaak bij derden nog een keer tegen het licht worden gehouden. Nog meer kans op trouwe én nieuwe klanten.

Klanten winnen én behouden

 

Uit onderzoek naar de waarde van advies blijkt dat 37% van de zakelijke klanten een advies eerst nog bespreekt met collega’s. 34% controleert het advies nog op internet. Daarmee wordt een advies van een adviseur in meer dan 70% van de gevallen nog eens met derden besproken of onderworpen aan ‘onderzoek’. Dat schept kansen voor adviseurs! Hun advies wordt onderwerp van gesprek of van ‘feitencontrole’. Niet alleen het centraal stellen van het klantbelang blijkt dus een overweging voor klanten om te kiezen voor die ene adviseur. Daar komt bij dat een goed netwerk en het afleveren van een goed visitekaartje bij zakelijke klanten, net zo cruciaal zijn. Bij consumenten kom je in het vizier als je ‘in de buurt’ zit of via via bij hen binnen komt. 

 

‘Profileer jezelf!’

Buiten kijf staat dat zowel de zakelijke markt als consumenten het belangrijk vinden dat adviezen zijn gebaseerd op eerlijkheid, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid. Er wordt niet gehandeld uit eigenbelang. Jezelf als zodanig profileren, is dan ook noodzakelijk voor adviseurs. Kom je zó op het netvlies van je klant en van de mensen om hem heen, dan is er een stevige basis voor het opbouwen van een duurzame klantrelatie. En die kan, dankzij de expertise van de adviseur, uiteindelijk leiden tot de financiële zekerheid waar bestaande en nieuwe klanten naar op zoek zijn.

 

Vraag:

Hoe zorgt u ervoor dat u nieuwe klanten duurzaam aan u bindt?

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.