nieuws

Advies intermediair beter door goede klantrelatie

Branche

De twee grootste uitdagingen voor het intermediair zijn het meegaan met de veranderende wensen van de klant en het zichtbaar maken van zijn toegevoegde waarde. Bijna tweederde van de financieel adviseurs geeft aan dat een goede klantrelatie kan zorgen voor een hogere kwaliteit van het advies. Dit blijkt uit onderzoek dat MetrixLab en GfK Panelservices wat in opdracht van Avéro Achmea is uitgevoerd.

Advies intermediair beter door goede klantrelatie

Ruim 950 adviseurs, zakelijke klanten en consumenten hebben hiervoor hun mening gegeven.

Meerwaarde advies

Meer dan de helft van de ondervraagde intermediairs ziet de toekomst positief tegemoet. Adviseurs zien kansen om hun dienstverlening te verbeteren door beter te luisteren naar de klant, door te vragen en het geven van advies op het juiste moment. Een goed advies moet vooral onafhankelijk en eerlijk zijn, zeggen de zakelijke klanten. Adviseurs vinden deskundigheid een belangrijke pijler voor het geven van een goed advies. Die mening wordt door zakelijke en particuliere klanten gedeeld, aangezien klanten een adviseur vooral inschakelen vanwege de kennis die ze zelf niet hebben. Ruim een derde van de klanten laat zich al minstens tien jaar door dezelfde adviseur bijstaan.

 

Dialoog over visie op de toekomst

Jack Hommel, directievoorzitter Avéro Achmea: “Wij geloven in de toegevoegde waarde van het intermediair. Om als adviseur succesvol te kunnen ondernemen, is klantgericht werken essentieel. Adviseurs opereren in een complexe omgeving. De economische omstandigheden werken niet mee en er zijn fundamentele wijzigingen in de wetgeving en beloning. Juist nu er veel verandert in de branche ondersteunt Avéro Achmea adviseurs om hun toegevoegde waarde tot zijn recht te laten komen. Bijvoorbeeld met het delen van inzichten op deze website”.

[ Bron: Lees het volledige onderzoek hier ]

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.