nieuws

Meerderheid keurmerkverzekeraars zakt voor eerste beoordeling

Branche

Van de verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is vorig jaar 68% ‘gezakt’ voor de eerste periodieke beoordeling. Van de 28 periodieke beoordelingen die de Stichting toetsing verzekeraars (Stv) in 2012 uitvoerde waren en 19 niet goed genoeg. Deze verzekeraars moeten dan een herbeoordeling doorlopen om het Keurmerk te behouden.

Meerderheid keurmerkverzekeraars zakt voor eerste beoordeling

Vorig jaar rondde Stv 12 herbeoordelingen af, die allemaal werden gehaald door de verzekeraars. “Daar ben ik blij om, want dankzij de herbeoordeling, hebben deze verzekeraars hun dienstverlening weer op orde en dat is goed voor de klant”, alus Stv-directeur Ron van Kesteren. “We gaan de klant dit jaar nog meer bij de beoordeling van verzekeraars betrekken met een consumentenpanel.” In 2012 deed de stichting ook 7 startbeoordelingen voor toetredende verzekeraars. Vanaf dit jaar vervalt het onderscheid tussen de eerste en de periodieke beoordelingen. Bij de toetredingsprocedure wordt voortaan meteen getoetst of alle normen ook in de praktijk voldoende effect hebben.
Inmiddels zijn er 51 keurmerkverzekeraars. Zijn vertegenwoordigen ruim 60% van het totaalbedrag dat consumenten betalen voor hun verzekeringen.
 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.