nieuws

Vergelijker FeelGood Verzekerd van start

Branche

Een alternatief voor Independer, maar dan met een maatschappelijk verantwoord tintje. Zo omschrijft Martijn de Haan, directeur van de Insurance Group, de nieuwe vergelijkingssite Feelgood Verzekerd. Van alle provisie op schadeverzekeringen gaat 50% naar een door de consument gekozen goed doel.

Vergelijker FeelGood Verzekerd van start

FeelGood Verzekerd is een initiatief van Martijn de Haan en Kenneth Mehilal, beiden directeur van Insurance Group. De essentie van FeelGood Verzekerd omschrijven ze zelf als "goed verzekerd zijn tegen de scherpste tarieven en tegelijkertijd je meest dierbare goede doel of verzekering steunen". 
De doelstellingen achter FeelGood Verzekerd! zijn meerledig, legt Kenneth Mehilal uit. "Allereerst willen we van een low-involvement product als een verzekering een product maken dat je aan vrienden en kennissen zou aanbevelen. Ten tweede willen we de beste schadeverzekering bieden tegen de laagste prijs op basis van onafhankelijke vergelijking. En tot besluit steunen we maatschappelijke doelen door simpelweg samen te delen."

Tijdgeest

Of de consument wel zit te wachten op de zoveelste vergelijker, lijdt volgens De Haan en Mehilal geen twijfel."Uit een eerste inventarisatie bij goede doelen, sportclubs, muziekverenigingen en musea blijkt dat het concept goed bij de tijdgeest aansluit. Ook omdat FeelGood Verzekerd de aangesloten maatschappelijke organisaties de mogelijkheid biedt om donateurs blijvend aan zich te binden. Net als de verzekeringspremies zijn de giften via FeelGood namelijk van terugkerende aard."
De donatie die FeelGood Verzekerd namens de klant overmaakt, ligt bij een gezin met een gemiddeld verzekeringspakket tussen de   € 50 en € 100 per jaar. "Ook bedrijfsmatige verzekeringen kunnen op de site van FeelGoodVerzekerd! worden vergeleken en afgesloten, wat voor zakelijke klanten een nieuwe mogelijkheid tot Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen biedt."
"Feitelijk levert FeelGood Verzekerd! een groot deel van de eigen provisie in", zegt Martijn de Haan. "Dat kan uit, mede dankzij een volledig geautomatiseerd proces van online vergelijken van bijna alle grote verzekeraars in Nederland, tot aan het afsluiten van een verzekering. De automatisering stelt klanten bovendien in staat haarscherp te volgen welke bedragen, wanneer daadwerkelijk zijn overgemaakt. Ook kunnen de goede doelen zelf overzichten van de giften raadplegen, ten behoeve van volledige transparantie. Uit de talloze gesprekken die wij bij de voorbereidingen hebben gevoerd, leiden wij af dat het concept van FeelGoodVerzekerd! enorm aanspreekt. Wij verwachten er dan ook veel van." KWF Kankerbestrijding, de Hartstichting en het Liliane Fonds ondersteunen het initiatief. 
 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.