nieuws

ING sponsor van het jaar

Branche

ING is gisteren bij de uitreiking van de SponsorRingen voor de beste sponsorcases van het jaar uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. ING was dit jaar de enige sponsor die met twee verschillende cases was genomineerd en won in beide categorieën een SponsorRing.

ING sponsor van het jaar

In de categorie Media won ING voor het ING RTL Z Beursspel en in de categorie Kunst en Cultuur met de opening van het Rijksmuseum. ‘In een sector die hard moet werken aan het herstellen van de opgelopen reputatieschade dragen de sponsorcases van ING duidelijk bij aan terugwinnen van het vertrouwen van het publiek’, aldus het juryrapport.
Heldere doelstellingen
Volgens de jury waren, hoewel hemelsbreed verschillend van opzet, budget en doelgroepen, zowel de samenwerking met het Rijksmuseum als met RTL Z in het Beursspel, gebaseerd op heldere doelstellingen, op verrassende manieren geactiveerd via diverse kanalen en lieten beide cases meer dan uitstekende resultaten zien.
Achmea
Achmea won een SponsorRing  in de categorie ‘maatschappelijke sponsoring’. De verzekeraar kreeg de onderscheiding voor de Achmea High Five Challenge.
De hoofdjury van de SponsorRingen stond dit jaar onder voorzitterschap van Jan Willem Brüggenwirth (ex-Radio 538) die de door de vijf vakjury’s vastgestelde nominaties beoordeelde op effectiviteit, creativiteit en maatschappelijke impact.
 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.