nieuws

Independer.nl wint Generali AM Innovatieprijs

Branche

Vergelijkingssite Independer.nl heeft de Generali AM Innovatieprijs gewonnen. Geijsel Kroon werd winnaar van de aanmoedigingsprijs terwijl de scriptieprijs ging naar Telle Patricia van Zadelhoff.

Independer.nl wint Generali AM Innovatieprijs

De winnaars werden bekend gemaakt tijdens de VerzekeringsBranchedag. Voor iedere categorie waren er 3 genomineerden. De vakjury benoemde Independer.nl met ‘Maatwerkroute ORV voor klanten met diabetes’ benoemd tot winnaar van de Innovatieprijs (€ 7.500,-). De innovatie heeft het proces vanuit de ogen van een chronisch zieke klant, die geconfronteerd wordt met uitsluitingen en premieverhogingen, bekeken en zet met haar maatwerkroute een vernieuwende aanpak neer. Ook Geijsel Kroon draait het adviesproces om en wint met ‘aovergelijken.nl’ de Aanmoedigingsprijs (€ 2.500,-).

De jury zegt over de innovatie van Independer.nl: “Er is goed gekeken naar het probleem van de klant met een minder goede gezondheid en vanuit klantperspectief naar oplossingen gezocht. Door het omkeren van het proces bij het aanvragen van een overlijdensrisicoverzekering wordt niet alleen snelheid gerealiseerd, maar ook transparantie in prijs en voorwaarden verkregen. Dit is een voorbeeld voor de branche: ieder is gefocust op de massa waar de verschillen marginaal zijn, terwijl je voor de specifieke doelgroepen nog het verschil kan maken.”

Aanmoedigingsprijs

Geijsel Kroon heeft gezocht naar mogelijkheden om de advieskosten te beperken. Het idee dat een goed geïnformeerde klant die zelf zijn gegevens aanlevert, sneller en goedkoper geadviseerd kan worden, spreekt de jury aan. “Met aovergelijken.nl geeft Geijsel Kroon de klant de gelegenheid om zich te oriënteren en te ‘spelen’ met dekkingsvariabelen. De site leent zich er prima voor om deze variabelen nog verder uit te breiden.”

Innnovatiescriptieprijs
De Innovatiescriptieprijs, onderdeel van de Generali AM Innovatieprijs, is gewonnen door Telle Patricia van Zadelhoff (Vrije Universiteit, Master of Science in Marketing). Met haar scriptie “The effect of fear on the evaluation of self designed products” toont zij aan dat de vrijheid in het zelf samenstellen van een zorgverzekering leidt tot een hogere aankoopintentie en een betere productevaluatie. De jury is enthousiast over de goed opgezette en toegankelijk geschreven scriptie. “Het praktijkonderzoek is goed uitgevoerd en leidt tot heldere conclusies. En waardevolle scriptie voor de branche.”

Meer over de samenstelling en de visie van de vakjury kunt u terugvinden op de speciale website van de Generali AM Innovatieprijs.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.