nieuws

‘De AFM is als een schoonmoeder. Ze is lid van de familie, maar je wilt haar ook niet te vaak zien’

Branche

Op de VBdag vertoonden we een aantal korte video’s van interviews met branchegenoten. Over thema’s als ‘Is de tussenpersoon overbodig?", maar ook wat de boodschap van de branche aan de AFM moet zijn.

‘De AFM is als een schoonmoeder. Ze is lid van de familie, maar je wilt haar ook niet te vaak zien’

Zo zei Leo de Boer van het Verbond van Verzekeraars: ‘De AFM is als een schoonmoeder. Ze is lid van de financiële familie, maar je wilt haar ook niet te vaak zien’.
En de AFM moet zeker niet op "onze stoel gaan zitten".
Bart Combée (Consumentenbond), Michiel Lamie (De Goudse), en Hanneke Hartman (Adfiz) hebben allemaal een geheel eigen boodschap voor de toezichthouder.
De video staat hier.
Tussenpersoon overbodig?
Is de rol van de tussenpersoon overbodig? Hierop reageren Joanne Kellerman (DNB), Leo de Boer (Verbond van Verzekeraars), Bart Combée (Consumentenbond), Michel Lamie (De Goudse) en Hanneke Hartman (Adfiz). Leo de Boer: "Niet elke klant heeft een adviseur nodig, dat moet je toch kunnen zeggen anno 2013".
De video staat hier.
Gouden Bergen
Jullie moeten gouden bergen beloven, vindt Victor Lamme, hoogleraar cognitieve neurowetenschap aan de afdeling Psychologie van de Universiteit van Amsterdam. Joanne Kellerman (DNB), Michiel Lamie (De Goudse), Leo de Boer (Verbond van Verzekeraars), Bart Combée (Consumentenbond) en Hanneke Hartman (Adfiz) denken dat we de tijd van ‘Gouden Bergen beloven’ wel gehad hebben. Maar enige trots op ons vak mogen we wel hebben.
De video staat hier.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.