nieuws

Avéro Achmea geeft vorm aan samenwerking tijdens VBdag 2013

Branche

Dat samenwerken het fundament is waarop de financiële branche moet voortbouwen, werd vorige week tijdens de Verzekeringsbranchedag 2013 goed duidelijk. Met presentaties, informatieve sessies en informele gesprekken ‘aan de keukentafel’ lieten de marktmanagers en Voorzieconsultants van Avéro Achmea zien hoe zij adviseurs ondersteunen om die samenwerking vorm te geven.

Avéro Achmea geeft vorm aan samenwerking tijdens VBdag 2013

De drukbezochte branchedag in het Utrechtse Beatrixtheater startte met een plenaire ochtendsessie. Daar belichtte spreker Jack Hommel (directievoorzitter van Avéro Achmea) het belang van samenwerking en de eisen die de markt – zakelijk en particulier – daaraan stelt. Zijn boodschap: “Besef dat we vandaag al samen bouwen aan de wereld van morgen”.

Samen ondernemen

In de daarop volgende parallelsessies verzorgden Arno Brons, Jonne Scholten en Wopke de Jong van Avéro Achmea presentaties over ‘de adviseur als ondernemer’. Vanuit het Voorzie-programma stonden ‘Adviseur 3.0′ en ‘Toekomstige verdienmodellen’ op de rol en werd in een andere sessie het ontstaan van ‘de Ruimtemakers’ belicht, een nieuw programma rondom risicomanagement dat tot stand kwam dankzij de samenwerking tussen Avéro Achmea en 7 adviseurs.

Durven kiezen

In de pauzes verwelkomden marktmanagers Piet Zee, Alex Kammeraat, Ruud Houtzager en Gideon Lamot veel adviseurs aan hun ‘keukentafel’ in de Avéro Achmea-stand. Het gespreksonderwerp: ondernemerschap. Tijdens de gesprekken bleek dat veel adviseurs gedrevenheid, doorzettingsvermogen en durven kiezen belangrijke kenmerken van ondernemerschap vinden. Ook gaven de adviseurs aan dat ze soms tegen zaken aan lopen die hen belemmeren, zoals regels van buitenaf, veranderingen in het verdienmodel en de voortdurende druk op financiering.

Waardevol advies

Uit de gesprekken kwam ook naar voren dat adviseurs vooral plezier hebben in ondernemen. Het ondernemend bezig zijn en kansen grijpen waar dat kan, biedt veel voldoening, omdat het effect heeft: ze zien dat klanten adviezen steeds beter op waarde weten te schatten en merken dat hun business rendeert.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.