nieuws

‘Zorgverzekering is echt adviesproduct’

Branche

Een ruime meerderheid (66%) van de mensen die in september reageerden op de Markmeter vindt de zorgverzekering een echt adviesproduct. Met de mogelijkheid die klanten hebben om een zorgverzekering te kiezen die écht bij hen past, hebben adviseurs de schone taak om hen daarin te begeleiden.

‘Zorgverzekering is echt adviesproduct’

Klanten kunnen zelf bepalen welke soort basisverzekering en eventueel aanvullende verzekering(en) zij afsluiten. Daarbij hebben ze behoorlijk wat te kiezen. Het grote voordeel van het ‘zelf samenstellen’ is, dat ze hun pakket kunnen afstemmen op hun eigen (gezondheids)situatie.

Veel keuzes, helder advies

Volop individuele keuzes, maar ook volop aanbod in verschillende varianten, waarbij adviseurs de waarde van een goed, onafhankelijk advies direct kunnen aantonen. Ze wijzen klanten de weg in de voor veel particulieren complexe materie en kunnen vertellen wat verzekeraars precies aanbieden, wat er in het pakket zit en met welke zorgaanbieders die verzekeraars wel of geen contract hebben afgesloten.
‘Maatwerk is meer dan ooit van belang

Waar de meerwaarde van een deskundig adviseur in zit, is de blik op de persoonlijke situatie. En precies daarin verschilt de adviseur sterk van de online verzekering-vergelijkers. Deze kunnen voor sommige mensen voldoende zijn, maar zijn dat lang niet altijd. Sterker nog, zorgverzekeringen zijn steeds moeilijker met elkaar te vergelijken door de zorgcontracten tussen verzekeraars en zorgverleners. Daarnaast veranderen de zorgbehoeften voortdurend en letten mensen erg op de kosten. Maatwerk is dus meer dan ooit van belang.

De beste zorgverzekering

Een adviseur kan daarvoor zorgen, door zich eerst een beeld te vormen van de levensfase en leefsituatie van elke individuele klant. Zijn die in kaart gebracht, dan kan hij met behulp van een checklist onafhankelijk adviseren over een zorgverzekering, die het beste past bij de vraag en bij de portemonnee van elke individuele klant.

In oktober hebben we weer een nieuwe marktmeter. Deze luidt: “De adviseur van de toekomst is specialist in risicomanagement: een risicoadviseur”. We zijn benieuwd hoe u hier tegenaan kijkt? Laat uw stem en mening weten via onze Marktmeter.

Reageer op dit artikel