nieuws

‘Bedenker Even Apeldoorn bellen is springlevend’

Branche

Over de doden niets dan goeds, maar één ding wilde reclamemaker Christian Oerlemans bij het sluiten van 2012 nog wel even gezegd hebben: de vorig jaar overleden Aad Muntz was niet de bedenker van de fameuze “Even Apeldoorn bellen”-slagzin van verzekeraar Centraal Beheer. Dat was Oerlemans naar eigen zelf zelf.

‘Bedenker Even Apeldoorn bellen is springlevend’

In een persbericht onder de titel “De bedenker van Even Apeldoorn bellen is springlevend” rekent Oerlemans af met het “gelogen voetstuk” waarop televisiemaker Rob Muntz zijn vader plaatste na diens overlijden. “Het concept ‘Even Apeldoorn bellen’ -het langst lopende reclameconcept in Nederland- werd in 1986 ontwikkeld door Christian Oerlemans, creatief directeur van reclamebureau Geudeker/Oerlemans. Samen met art director Fons Bruijs”, aldus de gepikeerde Oerlemans. “Aad Muntz heeft nimmer iets bedacht of gemaakt. Hij was een sympathieke man en geloofde in het nut van reclame. Als opdrachtgever/klant heeft hij het concept ‘Even Apeldoorn bellen’ gekoesterd en begeleid. Dat was zijn verdienste en zo mag hij wel herinnerd worden. Echter niet als bedenker. Die leugen heeft zijn illustere zoon de wereld in gestuurd.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.