nieuws

ASR per direct van shirt Feyenoord

Branche

Sinds zondagmiddag siert ASR niet langer het shirt van Feyenoord. Vanaf het eerste fluitsignaal in de thuiswedstrijd tegen FC Twente tot het einde van het seizoen siert het logo van Diergaarde Blijdorp het tenue van de Rotterdammers. De geste van de verzekeraar markeert een omslag in haar marketingbeleid waarin de koers meer wordt verlegd naar praktische hulp aan maatschappelijke doelen. Aan het einde van het seizoen komt er sowieso een einde aan de decennialange sponsorband tussen ASR en Feyenoord.

ASR per direct van shirt Feyenoord

“Het was al een tijd duidelijk dat we gaan stoppen als hoofdsponsor, al hebben we het contract vorig jaar nog met een seizoen verlengd om Feyenoord meer tijd te geven een nieuwe hoofdponsor te vinden”, vertelt Bob Stehmann, marketingdirecteur bij ASR. “We hebben besloten om het shirt maar ook al andere reclamepodia in het Feijenoord Stadion voor de rest van het seizoen aan Blijdorp te gunnen. Het is een van de mooiste dierentuinen van Europa, maar door het goeddeels wegvallen van de gemeentelijke subsidie kan Blijdorp een steuntje in de rug goed gebruiken.”
Het weggeven van de reclameopties bij Feyenoord aan de noodlijdende Rotterdamse dierentuin past volgens Stehmann bij de nieuwe koers die ASR is ingeslagen en die is samen te vatten als ‘Helpen door te doen’. “We willen terug naar de roots en de kern van het verzekeren: mensen helpen. In deze tijd wordt er heel kritisch gekeken naar alle reclamegeleden die worden ingezet om alleen maar spullen aan te prijzen. Wij geloven meer in de coöperatieve gedachte, het door samen te werken doen waarvoor we als verzekeraar zijn. In ons nieuwe beleid speelt geld ook geen rol meer. We willen nu en in de toekomst praktische hulp bieden. Bij Blijdorp helpen we bijvoorbeeld met het verder ontwikkelen van de website en het ontwikkelen van een knuffelmascotte.”
Stehmann erkent dat de terugtrekking van het betaald voetbal door ASR ook te maken heeft met de crisis in verzekeringsland. “Ons past bescheidenheid, daarom zie je ASR ook niet prominent terug in de Blijdorpcampagne.”  In november vorig jaar kondigde Aegon om min of meer om dezelfde reden aan de sponsorovereenkomst met Ajax met een seizoen te bekorten.
ASR en haar rechtsvoorgangers zijn al meer dan dan 22 jaar als hoofd- en shirtsponsor aan Feyenoord verbonden. In 1991 sierde Stad Rotterdam Verzekeringen voor het eerst het shirt van de Rotterdammers. Stehmann: “Met trots nemen we afscheid van Feyenoord. De club, ons bedrijf en onze verzekerden hebben qua mentaliteit altijd prima bij elkaar gepast. “

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.