nieuws

Samenwerking centraal op Verzekeringsbranchedag

Branche

Marco Keim, directeur van Aegon, en Jack Hommel, directievoorzitter van Avéro Achmea, doen tijdens de Verzekeringsbranchedag op 19 november uit de doeken hoe zij de rolverdeling tussen productaanbieder, adviseur en klant zien. Zij geven niet alleen hun visie op samenwerking in de branche, maar gaan ook in op de vraag welke businessmodellen overlevingskansen hebben.

Samenwerking centraal op Verzekeringsbranchedag

Ook zullen de topmannen tijdens het AM-congres, dat plaatsvindt in het Beatrix Gebouw in Utrecht, aangeven waar beide verzekeraars de komende jaren in gaan investeren. Aan Coen van Ham, directeur en mede-eigenaar van Kettlitz Wulfse, vervolgens de taak om namens het intermediair te reageren op de visie van de twee verzekeraars. Ook zijn visie op de rolverdeling in de bedrijfstak komt aan bod.
Toezichthouder AFM gaat tijdens de Verzekeringsbranchedag eveneens in op het thema Samen; bestuurslid Theodor Kockelkoren zal zijn mening geven over ketenbrede samenwerking. De Consumentenbond zal vertellen welke partijen het goed doen voor de klant. Hoogleraar en hersenonderzoeker Victor Lamme ten slotte gaat in op de vraag of klanten sowieso wel in staat zijn om complexe financiële beslissingen te nemen.
Marco Keim geeft zijn visie overigens per video en zal net als Hanneke Hartman (Adfiz), Joanne Kellerman (DNB) en Leo de Boer (Verbond) op deze manier acte de presence geven.  Dagvoorzitter van de Verzekeringsbranchedag is econoom Mathijs Bouman. Hij zal de sprekers aan de tand voelen. Waar zetten zij hun kaarten op en waar liggen de grenzen van de samenwerking? Lees morgen het interview met Bouman in AM.

Reageer op dit artikel