nieuws

Hoe zorgt u voor betrokken medewerkers?

Branche

Populaire werkgevers hebben hun succes te danken aan betrokken medewerkers. Trouw, enthousiast en trots personeel werkt niet alleen efficiënter, maar zorgt ook voor een hogere klantloyaliteit. Dit principe gaat ook op in de financiële dienstverlening. Investeren in personeelsleden en hen echt betrekken bij het bedrijf loont.

Hoe zorgt u voor betrokken medewerkers?

Werkgevers die goed ‘liggen’ bij hun medewerkers, zijn werkgevers die hun personeel eigen verantwoordelijkheid geven en taken toevertrouwen. Ook intrinsieke beloningen, zoals speciale opleidingen of ondersteuning in persoonlijke ontwikkeling, zorgen ervoor dat medewerkers tevreden zijn over hun werkgever.

Betrokkenheid

Bedrijven die hun medewerkers al in een pril stadium betrekken bij beleidsontwikkeling of bedrijfsstrategie, vergroten de betrokkenheid nog verder. Het levert draagvlak op voor keuzes die worden gemaakt en dat is onmisbaar bij het profileren van een bedrijf of bij het bouwen van een merk. Mensen maken het bedrijf, zij ‘zijn’ het merk en zo worden het echte ambassadeurs. Betrokken medewerkers zijn trots. Een positieve bijkomstigheid is dat deze medewerkers efficiënter werken, wat gunstig is in het kader van de kosten.

Talentontwikkeling

Belangrijk is dat medewerkers bij dit alles de ruimte krijgen om hun talenten verder te ontwikkelen, individueel maar ook samen. Zo komen de beste competenties van medewerkers naar boven. In plaats van een 5 een 6 proberen te maken, wat alleen maar energie kost, kan je beter van een 8 een 9 maken, wat energie geeft! Ieder heeft zijn eigen talenten. Wat iemand minder goed kan, kan een ander vast weer goed. Zo zet je de beste competenties in en maak je gebruik van de positieve energie die hierbij vrijkomt. Je creëert een echt team gevoel, doordat je samen dingen bereikt. Ieder heeft zijn aandeel in het brengen van waarde voor de klant. Duurzaam talent inzetten voor duurzaam succes.

Daar heeft de klant ook profijt van. Enthousiaste medewerkers tonen meer inzet en zullen net dat beetje extra doen, waar de klant door verrast wordt. De kwaliteit van het werk wordt hierdoor nog beter. Dit heeft op zijn beurt weer effect op de klantloyaliteit en mond-tot-mondreclame over je merk.

Reageer op dit artikel